۵ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6519942
T T
۰ نفر
همه امکانات باید برای برگزاری جشنواره ملی زعفران بکار گرفته شود ...............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/08/1390 اقتصاد.داخلی.ملی زعفران باخرز_ فرماندار باخرز گفت : همه امکانات ادارات دولتی و دستگاههای ذیربط باید برای برگزاری جشنواره ملی زعفران بکار گرفته شود.
به گزارش ایرنا ، حسین جمشیدی روز پنجشنبه در نشست کمیته اجرایی جشنواره ملی زعفران افزود: این جشنواره که در بیست و ششم آبان ماه سال جاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار می شود ، رویداد مهمی در این منطقه است .
وی اظهارداشت : علاوه بر ادارات دولتی ، باید معتمدین و کشاورزان منطقه نیز در برگزاری هرچه با شکوهتر جشنواره زعفران در باخرز تلاش کنند.
مدیرجهاد کشاورزی باخرز نیز در این نشست گفت : این شهرستان با داشتن سه هزار و 300هکتار زمین زیر کشت زعفران، رتبه سوم تولید این محصول را در سطح استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.
برات کلثومیان افزود: در جشنواره زعفران برنامه های مختلفی از قبیل دو سخنرانی علمی پیرامون آخرین یافته های علمی مرتبط با زعفران و برپایی کارگاههای آموزشی مراحل کاشت ، داشت و برداشت این محصول پیش بینی شده است. وی گفت: ایجاد نمایشگاهی از توانمندیهای کشاورزی شهرستان باخرز نیز از جمله برنامه های جانبی جشنواره زعفران است .
شهرستان باخرز در فاصله 240کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است .
7498/659
۰ نفر