روزانه 400 سال صرفه جویی در وقت با یکپارچه سازی خدمات شعب بانکها
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/05
اقتصاد.ارتباطات.بانک
تهران- مدیرتحقیق و توسعه شرکت خدمات انفورماتیک گفت: با اجرای بانکداری
متمرکز و یکپارچه سازی خدمات شعب بانکها روزانه 400 سال در وقت مشتریان
صرفه جویی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت
خدمات انفورماتیک، مهران محرمیان روز چهارشنبه افزود: انجام 20 میلیون
تراکنش روزانه از طریق ارایه خدمات بانکداری متمرکز توسط شرکت خدمات
انفورماتیک، بازوی اجرایی بانک مرکزی در اتوماسیون بانکی کشور، و فرض 10
دقیقه صرفه جویی در وقت هر مشتری، روزانه 5/3 میلیون ساعت و حدود 400 سال
در وقت مشتریان بانک ها صرفه جویی می شود.
وی افزود: یکپارچه سازی خدمات شعبات بانک ها موجب حذف بسیاری از سفرهای
غیرضروری، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، صرفه جویی در وقت مشتریان و
کارکنان بانک ها و... را در پی داشته است.
محرمیان گفت: با اتصال سامانه های متمرکز بانک های مختلف به یکدیگر تمامی
درگاه های بانک ها به شعبه مشتری تبدیل می شوند. به عبارت دیگر، فرد
میتواند سرویس مورد نظر خود را از تمامی درگاه های بانک های کشور دریافت
کند.
مدیر تحقیق و توسعه شرکت خدمات انفورماتیک گفت: سرویس های شتاب، ساتنا،
پایا، تابا، مکنا و CA از جمله این خدمات می باشند.
محرمیان یادآور شد، شتاب، به عنوان یکی از محصولات شرکت خدمات انفورماتیک
در حال حاضر با قابلیت اطمینان بیش از 3/99 درصد در حال ارایه خدمات
بانکی به مردم است و روزانه حدود 100 سال از وقت مردم، بابت استفاده از
شتاب صرفه جویی میشود.
وی به دیگر سرویس این شرکت اشاره کرد و افزود: سرویس ساتنا که برای
انتقال و جابجایی پول در مبالغ بالا بکار می رود و ویژگی اصلی آن تسویه
حساب آنی است با روزانه 20 هزار تراکنش به طور میانگین روزانه 2 سال در
وقت مردم صرفه جویی می کند.
محرمیان گفت: نکته قابل توجه در این سرویس گردش سریع مالی و نیز فراهم
شدن مقدمات لازم برای فعال شدن سامانه جلوگیری از پولشویی میباشد.
وی یادآور شد، با توجه به مقدار پول قابل جابجایی در این سرویس، توجه به
امنیت و پیچیدگی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. سرویس پایا (اتاق
پایاپای الکترونیکی )، ارسال حوالجات و فعالیت هایی چون پرداخت حقوق افراد
از درگاه های مختلف را فراهم می سازد، با توجه به تراکنش های روزانه آن،
با این سیستم حدود 30 سال در وقت مردم صرفه جویی خواهد شد.
محرمیان از ارائه خدمات این شرکت در سطح بین المللی خبر داد و گفت: ارایه
خدمات در سطح بین المللی از دیگر برنامه های شرکت خدمات انفورماتیک می
باشد که این بخش با توجه به مسایل موجود و حساسیت های آن از طریق سیستم
شتاب در کشورهای بحرین، قطر فعال شده و همچنین با کشورهای دیگر مذاکراتی
در حال انجام است که بتوان این خدمات را به هموطنانمان در کشورهای دیگر
نیز عرضه کنیم.
اقتصام ** 1579 1561**
شماره 003 ساعت 09:24 تمام