۱۹ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6527998
T T
۰ نفر
توسعه دو استان کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر با ساخت سد چمشیر ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/19 اقتصاد.سد ساخت چم شیر بوشهر کهکیلویه و بویر احمد.سد ساخت چم شیر بوشهر کهکیلویه و بویر احمد شرکت توسعه منابع اب و نیروی ایران تهران- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تولید برق و آبیاری اراضی پایین دست در دشت خوزستان و استان بوشهر، کنترل سیلاب و حفظ کیفیت آب در رودخانه زهره، توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را از اهداف اصلی ساخت سد چمشیر بیان کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا ازشرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سیدمحمدرضا رضازاده درباره سد چمشیر افزود: این سد قادر به ذخیره سازی یک میلیارد و 800 میلون مترمکعب آب است که یک میلیارد و 320 میلیون مترمکعب آن آب قابل تنظیم است.
وی با بیان اینکه سد یادشده 110 هزار هکتار از اراضی پایین دست را آبیاری خواهد کرد اظهار داشت: نیروگاه چمشیر با دو واحد 55 مگاواتی، ظرفیت تولید 110 مگاوات انرژی برق آبی را دارد.
رضازاده درباره تونل انتقال آب سد نیز گفت: برای انتقال آب به اراضی پایین دست یک بند انحرافی آب را از طریق یک تونل هفت هزار و 700 متری به اراضی پایین دست منتقل می کند.
وی یادآور شد با توجه به اختلاف ارتفاع 140 متری ابتدا و انتهای این تونل یک نیروگاه 28 مگاواتی نیز در پایین دست این تونل ساخته می شود.
طرح سد چمشیر در استان کهگیلویه و بویراحمد در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گچساران در دست احداث است.
اقتصام 1561**2023** شماره 050 ساعت 15:55 تمام
۰ نفر