۵ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6576873
T T
۰ نفر
وزیرراه وترابری: بااتصال راه آهن شلمچه به بصره مشکل تردد زائران حل می شود .....................................................................
آبادان، خرمشهر خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/09/87 داخلی.اقتصادی.راه آهن.
وزیر راه و ترابری گفت: با اتصال و احداث راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر حل مشکل تردد زائران عتبات عالیات، امکان حمل و نقل کالا به کشورهای اروپایی مهیا می شود.
"حمید بهبهانی" روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی خط دوم احداث راه آهن خرمشهر ـ اهواز افزود: با توجه به افزایش تردد زائران عتبات عالیات در عراق و ورود زائران عراقی به ایران راه اندازی و احداث راه آهن شلمچه به بصره بسیار ضروری است.
وی افزود: برای احداث خط راه آهن مسیرخرمشهر تاشلمچه بیش از دو میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و بزودی این خط به بصره وکویت نیز متصل وامکان صادرات و واردات از طریق خط ریلی مهیا می شود.
وزیر راه و ترابری از تکمیل آزاد راه آبادان ـ اهواز خبر داد و گفت: این خط فقط در برخی قسمتها به روکش نیاز دارد.
معاونت وزیر راه و ترابری و مدیر کل راه آهن کشور نیز گفت: احداث خط جدید راه آهن خرمشهر به اهواز به طول 120 کیلومتر است و برای آن افزون بر یکهزار و 400 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
"حسن زیاری" افزود: بااحداث این خط که احداث آن به مدت دو سال به طول می انجامد، سرعت قطارها به 160 کیلومتر می رسد.
وی اضافه کرد: علاوه براین طرح بازسازی خط قدیمی که قدمت 70 ساله دارد و بعد از جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر در سال 61 به مدت 100 روز بازسازی شده بود نیز در مدت دو ماه با اعتباری افزون بر 800 میلیارد ریال اجرا می شود.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیزگفت: خرمشهر نسبت به گذشته فاصله زیادی با شهرستانهای دیگر دارد و انتظار می رود که امکانات رفاهی برای این شهر ایجاد شود.
"مصطفی مطورزاده" افزود: با توجه به افزایش تردد زائران عتبات عالیات افزایش تعداد واگن های قطار خرمشهر ضروری و چهارخطه کردن بزرگراه خرمشهر به اهواز مورد تاکید است.
وی پاکسازی رودخانه اروند، احداث اسکله در سازمان بنادر و کشتیرانی را از دیگر خواسته های مردم خرمشهر عنوان کرد. ک/2 7100/630/1760 شماره 066 ساعت 16:44 تمام
۰ نفر