۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6590865
T T
۰ نفر

114 واحد صنعتی در گناباد فعالیت دارند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6590865
114 واحد صنعتی در گناباد فعالیت دارند ...............................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/02/86 داخلی.اقتصادی.صنایع.
فرماندار گناباد گفت: هم اینک 114 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 356 میلیارد ریال در این شهرستان فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، محمد صفایی روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد اجرایی همایش جذب سرمایه گذار برای این شهرستان افزود: فعالیت واحدهای صنعتی گناباد زمینه اشتغال 1932 نفر را فراهم کرده است.
وی گفت: 45 واحد معدنی با ذخیر قطعی 59 میلیون تن، ظرفیت استخراج سالانه 834 هزار تن و اشتغال مستقیم 430 نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
او بیان کرد: به منظور استفاده از پتانسیل مردم گناباد در خارج از شهرستان نخستین همایش جذب سرمایه گذار فعال برگزار می شود.
فرماندار گناباد ادامه داد: در روند توسعه شهرستان از لحاظ شاخصه های سرمایه و تکنولوژی غنی ولی برای جذب نیروی کارآفرین با مشکل جدی مواجه هستیم.
او افزود: جذب سرمایه گذار و کارآفرین مناسب در منطقه بسیار مشکل است اما با توجه به شرایط حمایتی مناسب دولت نهم باید از این بستر کمال استفاده را کرد.
وی با اشاره به اعتبارات محدود تخصیصی به شهرستان در سالهای گذشته گفت: سیاست کنونی دولت کمک به اشتغال و صنعت است و در این راستا 800 میلیارد ریال برای این منظور به شهرستان گناباد اختصاص یافته است.
او با تاکید بر اینکه باید به دنبال سرمایه گذار برویم و از تمرکززدایی و معطل ماندن برای آمدن سرمایه گذار پرهیز کرد افزود: همایش جذب سرمایه گذار فرصتی مناسب برای حرکت و جهش توسعه ای شهرستان گناباد است.
وی عنوان کرد: باید دغدغه ها و ملاحظات ذهنی، روانی سرمایه دار و کارآفرین گنابادی را رفع کرد تا با رغبت و نگاهی مثبت به شهرستان سرمایه گذاری کنند.
او با تاکید بر اینکه تمامی زیرساختهای توسعه ای در شهرستان فراهم است به راه اندازی ناحیه صنعتی کاخک اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این ناحیه شهرستان دارای دو شهرک و دو ناحیه صنعتی می شود.
فرماندار گناباد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم مواد معدنی به صورت خام از شهرستان خارج شود لذا با راه اندازی واحدهای فرآوری سود و اشتغال این بخش باید برای منطقه باشد.
وی افزود: سرمایه های سرگردان زیادی در شهرستان وجود دارد که یا به نظام بانکی سپرده شد و یا در بازار خرید فروش خودرو هرز می رود که باید با تنوع در بسترها این منابع به سمت اشتغال سوق داده شود.
او اظهار امیدواری کرد با برگزاری این همایش حداقل 30 سرمایه دار و کارآفرین با سه هزار میلیارد ریال سرمایه جذب شوند تا مشکلات شهرستان به حداقل کاهش یابد.
وی از نبود زیرساختهای مناسب در توسعه منابع انسانی نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده به دنبال تربیت نیروی انسانی متخصص همسو با روند توسعه شهرستان هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر این مهم محقق شود.
همچنین اعلام شد که "همایش جذب سرمایه داران و کارآفرینان گنابادی" با هدف ایجاد اشتغال و توسعه تیر ماه آتی در این شهرستان برگزار می شود.
فرمانداری، اداره صنایع و معادن، خانه صنعت و معدن، دانشگاه آزاد اسلامی ، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، بازاریان و نمایندگان رسانه های گروهی برگزارکنندگان این همایش هستند.
گناباد در 270 کیلومتری جنوب مشهد واقع است .ک/2 7472/662/660 شماره 027 ساعت 55:10 تمام انتهای پیام D17.10-55-26
۰ نفر