۱۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6594117
T T
۰ نفر
همایش "ایران ـ ترانزیت دوم" با حضور پنج کشور در تهران برگزار می شود ...................................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/03/86 داخلی.اقتصادی.راه.
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: همایش "ایران ـ ترانزیت دوم" با حضور پنج کشور جهان 24 و 25 تیرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.
"محمد بخارایی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خروجی بین المللی و تجاری مهران افزود: در این همایش دو روزه با حضور کشورهای ایران، عراق، سوریه، یونان و قبرس تفاهمنامه همکاری ترانزیت کالا از شرق اروپا به غرب آسیا امضا می شود.
وی اظهار داشت: ایران به عنوان مهمترین کشور با توجه به قابلیتهای مناسب، نقش محوری در این ترانزیت دارد.
وی بیان کرد: این به عنوان کشور مرکزی این ترانزیت، برای تسریع در اجرای این طرح کارهای مناسبی را انجام داده است.
وی تصویب طرح مطالعاتی بزرگراه غرب کشور در شورای حمل و نقل را از جمله این کارها عنوان کرد و گفت: آزادراه غرب کشور یکی از محورهای اصلی این ترانزیت است.
بخارایی گفت: استان ایلام در محور این آزادراه قرار گرفته و ساخت این آزادراه در مسیر استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان توجیه اقتصادی دارد.
وی تاکید کرد: این همایش با هدف شناخت توانمندیهای این مناطق برای ترانزیت بین المللی از شرق اروپا به غرب آسیا برگزار می شود.
"محمد بخارایی"، معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به منظور بهره برداری از بزرگراه مهران ـ بازارچه بین المللی به استان ایلام سفر کرده است.ک/2 7173/633/566 شماره 074 ساعت 32:16 تمام انتهای پیام D10.48-32-16
۰ نفر