۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6595918
T T
۰ نفر
جشنواره گلهای بابونه در منطقه گردشگری فندقلو در استان اردبیل برگزار شد ......................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/03/86 داخلی.اقتصادی.گردشگری.
همزمان با روز گل و گیاه، جشنواره گلهای بابونه روز جمعه در منطقه تفریحی و گردشگری فندقلو در شهرستان نمین در استان اردبیل برگزار شد.
در این جشنواره فرهنگی و تفریحی که هزاران تن از مردم و گردشگران استان اردبیل حضور داشتند، شرکت کنندگان علاوه بر آشنایی با چشم انداز و جلوه های زیبای طبیعت منطقه و تفریحگاه فندقلو با خواص دارویی گیاه و گل بابونه نیز آشنا شدند.
معاون فرهنکی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در آیین برگزاری این جشنواره، توجه به بخش خصوصی، فعالان و سرمایه ـ گذاران صنعت گردشگری را از اولویت های کاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد.
"محسن جعفری" اظهار داشت: ایجاد فضای اعتمادسازی برای توسعه امر گردشگری ضروری است و ما نباید کاری کنیم که سرمایه گذاران این بخش و صنعت اشتغالزا و سودآور دلسرد شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این آیین، اتحاد، همبستگی و توسعه پایدار را از مزیتهای صنعت گردشگری دانست و گفت: شناسایی و برنامه ریزی، بارورسازی و توسعه ظرفیتهای گردشگری استان اردبیل ضروری است.
"مسعود علویان صدر" افزود: در امر توسعه صنعت گردشگری دو هدف عمده اشتغال و تولید ثروت و رفاه، مد نظر مسوولان استان اردبیل است چرا که معتقدیم با اشتغالزایی در این بخش می توان عدالت اجتماعی را برقرار کرد.
وی بااشاره به ضرورت شناخت دقیق ظرفیتهای توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل، رسیدن به این اهداف را با توجه به قابلیتها و توانمندیهای منطقه میسر دانست.
وی خواستار توجه به نیازهای گردشگران در برنامه ریزی و سرمایه گذاری در امور گردشگری شد و گفت: این جشنواره فرصتی است که قابلیت گردشگری این استان برای توسعه معرفی شده و قطبهای صنعت گردشگری استان اردبیل بیشتر فعال شود.
وی از اجرای 57 طرح در بخش گردشگری استان اردبیل با چهار هزار و 547 میلیارد ریال سرمایه گذاری در سال جاری خبر داد و افزود: تا سال 88، هشت هزار و 244 تخت به ظرفیت پذیرش مسافران و گردشگران مراکز اقامتی استان اضافه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین با اشاره به بازدید شش میلیون نفر گردشگر از این استان در سال گذشته افزود: آموزش خدمات دهندگان به گردشگران، احداث زیرساختهای لازم و ایجاد فرهنک گردشگر پذیری می تواند این صنعت را در این استان فعال کند.
در حاشیه این جشنواره علاوه بر اجرای موسیقی عرفانی و محلی، ایستگاه نقاشی کودکان با محوریت گل بابونه، غرفه عرضه صنایع دستی منطقه، ایستگاه پخت و عرضه آش، نان و غذاهای محلی نیز دایر شد.
گل بابونه که دارای خواص دارویی متعدد است، به صورت خودرو و طبیعی در پنج هزار هکتار از اراضی و طبیعت بکر منطقه گردشگری فندقلو شهرستان نمین می روید و همه ساله در اواخر فصل بهار به گل نشسته و طبیعت منطقه را به صورت فرشی زیبا با رنگی سفید و زرد می آراید.
شبد/535/618/1536/ 1456 شماره 041 ساعت 04:21 تمام انتهای پیام D25.12-04-21
۰ نفر