۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6601701
T T
۰ نفر

نگاهی به نمایشگاه صنعت خودرو در مشهد

۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6601701
نگاهی به نمایشگاه صنعت خودرو در مشهد ...............................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/06/86 داخلی.اقتصادی.نمایشگاه.
هفتمین نمایشگاه تخصصی و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته 28 مرداد تا دوم شهریور ماه جاری با شرکت 220 شرکت داخلی و خارجی در محل مشهد برگزار شد.
30 درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از استان خراسان رضوی و بقیه از خارج این استان بودند، همراه با 20 نمایندگی از کشورهای مختلف جهان.
در این چارچوب محصولات و آخرین توانمندیهای صنایع خودروسازی در زمینه قطعه سازی، خدمات پس از فروش، بازرگانی، طراحی، ماشین آلات، تجهیزات، ابزارسازی و صنعت تایر، روغن موتور، رنک خودرو، سیستم های ایمنی و راه سازی در فضای 40 هزار مترمربع به نمایش درآمد.
این نمایشگاه از معتبرترین نمایشگاههای صنعت خودروی کشور بود و با توجه به برگزار نشدن نمایشگاه خودرو در تهران، به عنوان بزرگترین نمایشگاه خودروی ایران، نقطه تعامل صنعت خودروسازی ایران با مصرف کنندگان و بازارهای هدف محسوب می شود.
به گزارش ایرنا نخستین خودروهایی ارایه شده در ورودی نمایشگاه به محصولات ایران خودرو دیزل تعلق داشت که پیشتاز محصولات این شرکت خودروی (هووی ) چینی و مرسدس بنز E350 بود.
در سالن پنج هزار متری فردوسی نیز گروه خودروسازی سایپا و شرکتهای تابعه محصولات و آخرین توانمندیهای خود به در معرض دید عموم قرار دادند.
در ورودی این سالن خودروهای تجاری و سنگین سایپا دیزل شامل خودروی کشنده چینی، رنو DX17، فوتوسان، مینی باس چینی و محصولات وولو به نمایش در آمده بود.
در تالار اصلی نمایشگاه شامل سالنهای انوری، ابوسعید، بهار و مولوی نیز گروههای صنعتی و شرکتهای خودروسازی ایران خودرو، ایرتویا و پارس خودرو حضور داشتند.
در سالن بهار "شرکت پارس خودرو" خودروهای جیپ صحرا، تندر 90، سرانزا، پیکاب، مگان و رونیز را در معرض دید علاقه مندان قرار داده بود.
همچنین شرکت ایران خودرو در یکی از سالنهای اصلی نمایشگاه مشهد چند دستگاه خودروی گراند ویتارا، سمند و سمند سورن را به نمایش گذاشت.
بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودروی مشهد می توانستند در غرفه شرکت ایرتویا محصولاتی مانند تویوتا کرولا، هایس دوگانه سوز، کمری 2007، لندکروزر، وانتهای هاویلوکس و پرادو را مشاهده کنند.
با کمی فاصله از دو سالن اصلی و فردوسی "شرکت آسان موتور" با تولیدات مختلف هیوندای خود مانند توسان، سانتافه، سوناتا و هیوندای کوپه در فضای باز نمایشگاه بین المللی خودروی مشهد حضور یافته بود.
تعدادی از بازدیدکنندگان و شرکت کندگان در نمایشگاه بین المللی خودروی مشهد در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی از آن به عنوان عامل مهم تجلی و نمایش توانمندیهای صنعت خودرو و از جمله ظرفیتهای کشورمان در این صنعت یاد کردند.
یکی از دست اندرکاران نمایندگیهای شرکت خودروسازی سایپا گفت: با توجه به ظرفیتهای کشور و استان خراسان رضوی در زمینه صنعت خودروسازی، برگزاری نمایشگاه خودرو یکی از نیازها و ضروریات این بخش است.
سیدمحمد سیاسی اظهار داشت: در این نمایشگاه مردم از نزدیک با آخرین توانمندیهای صنعت خودرو آشنا شدند.
مدیر منطقه ای خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در استانهای سه گانه خراسان نیز گفت: صنعت خودروسازی ایران طی سالهای اخیر از رشد کمی قابل توجهی برخوردار بوده و در قالب این نمایشگاهها مردم با آخرین ظرفیتهای این بخش آشنا شدند.
محمد صفری یزد ضمن تاکید بر اهمیت استمرار برپایی چنین نمایشگاههایی افزود: در نمایشگاههای خودرو دست اندرکاران و مسوولان ذیربط از نزدیک با سلایق و نیازهای بازارهای مصرف و مشتریان آشنا شده و در جهت ارتقا کمی و کیفی تولیدات گام بر می دارند.
یکی از کارشناسان شبکه نمایندگان شرکت ایرتوا در ایران نیز حضور شرکتهای خودروسازی و تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه را از منظر کمی و کیفی خوب توصیف کرد.
محمد رکنیان ضمن تاکید بر استمرار برگزاری این قبیل نمایشگاهها اظهار داشت: توجه به این امر مهم توانمندیهای مختلف صنعت خودرو ایران و سایر کشورهای جهان را به نمایش گذاشته و مردم از نزدیک با این ظرفیتها آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا مسوول غرفه شرکت خودروسازی مگاموتور هم گفت: امروزه صنعت خودرو از مهمترین صنایع و بخشهای اقتصادی محسوب می شود و برگزاری این قبیل نمایشگاهها در توسعه کمی و کیفی این بخش و صنایع وابسته موثر است.
حمید کربلایی افزود: تعداد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه مشابه سال گذشته افزایش بسیاری داشت ولی در عین حال یکی از مشکلات مهم شرکت کنندگان و یا غرفه داران کمبود فضا برای ارایه همه قطعات ساخت خودروها است.
اسماعیل شهرآزاد مسوول غرفه مرکز توسعه محصولات جدید ایران خودرو نیز با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه صنعت خودرو و تاثیر آن بر رونق اقتصادی کشورمان خواستار افزایش اطلاعرسانی و تبلیغات این نمایشگاه در رسانه ها شد.
یکی از کارشناسان دفتر منطقه ای فروش و خدمات پس ازفروش ایران خودرو در خراسان نیز گفت: نمایشگاه بین المللی خودروی مشهد بیشتر عرصه قدرت نمایی شرکتهای خودروساز داخلی و خارجی از طریق ارایه محصولات بود.
فاطمه مظلومیان اضافه کرد: برگزاری نمایشگاههای صنعت خودرو یکی از مولفه های مهم تاثیرگذار بر رونق اقتصادی است.
مدیر دفتر منطقه ای فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو خراسان هم از استقبال گسترده و خرید مردم از خودروهای این شرکت مانند "گراند ویتارا" در نمایشگاه خودروی مشهد خبر داد.
مهدی حیدریان اظهار داشت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه دهها دستگاه خودروی پژو 206 اس.دی توسط نمایندگیهای مجاز شرکت کننده در نمایشگاه به فروش رسید.
سفیر ایران در ازبکستان هم گفت: برگزاری نمایشگاههای صنعت خودرو در ارایه توانمندیهای خودروسازی ایران به سایر کشورها و انتخاب و افزایش بازرهای هدف بسیار تاثیر گذار است.
محمد فتحعلی گفت: شرکتهای خودروسازی ایران با توجه به توانمندیهای خود می توانند با برنامه ریزی دقیق صادراتی از نقش و موقعیت خود برای احراز جایگاههای مهم خودرو در سطح جهان و از جمله کشورهای آسیای میانه به خوبی استفاده کنند.
وی گفت: هم اکنون در همه محافل تجاری و اقتصادی کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان که بزرگترین این کشورها است نام صنعت خودروسازی ایران و شرکت ایران خودرو به عنوان یک خودروساز معتبر هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
سفیر ایران در قزاقستان گفت: با توجه به افزایش توسعه اقتصادی در کشور قزاقستان از جمله در دو سال اخیر، فضا برای سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی کشورهای خارجی در این کشور ایده آل است.
رامین مهمان پرست افزود: با توجه به این امر با در نظر گرفتن روابط رو به گسترش ایران و قزاقستان زمینه حضور شرکتهای معتبر ایرانی به خصوص در زمینه صنعت خودروسازی در آن کشور فراهم شده است.
سفیر ایران در ژاپن هم با اشاره به اینکه 30 درصد صنعت قطعه سازی کشور مربوط به خراسان رضوی بوده و این استان مهمترین قطب قطعه سازی ایران است، برگزاری نمایشگاههای مرتبط صنعت خودرو را در توسعه این بخش و افزایش صادرات آن موثر دانست.
محسن طلایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با برگزاری نمایشگاههای صنعت خودروسازی ظرفیتهای مختلف این صنعت در کشورمان و بازارهای هدف و یا نیاز مصرف کنندگان هرچه بیشتر شناسایی می شود.
دکتر هادی فرج وند سفیر ایران در لهستان نیز با اشاره به ظرفیتهای مختلف صنعت خودروسازی کشورمان در بخشهای مختلف افزود: لهستان برای واردات خودروی سمند اعلام آمادگی کرده است.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران هم گفت: پایداری و توسعه هرچه بیشتر صنعت خودروسازی ایران منوط به افزایش رقابت پذیری و توسعه صادرات است.
محمد نهاوندیان اضافه کرد: تولیدکنندگان خودروی کشورمان برای موفقیت روزافزون در این صنعت باید ضمن افزایش توانمندیهای خود مبتنی بر فناوریهای روز، توجه جدی به شناسایی سلایق و نیازهای بازارهای دنیا در توسعه صادرات داشته باشند.
وی گفت: بخش خصوصی توانایی و مهارت لازم و کافی برای اجرای نمایشگاههای بزرک ملی و بین المللی را در بخشهای مختلف دارد و باید از این توانایی حداکثر استفاده بشود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در خراسان هم گفت: صنعت خودرو سرآمد همه صنایع است ولی برخی اوقات به این صنعت از زاویه محدود یک خط مونتاژ نگریسته می شود و یا تنها یک کارکرد صنعتی برای آن تصور می کنند.
مهدی سیادت بیان کرد: امروزه ما در صنعت خودرو شرکتهایی با فروش سالانه 200 میلیارد دلار را داریم و این نشانگر این واقعیت است که شرکتهای فعال در این صنعت چندین برابر کل درآمد ارزی دیگر صنعتها درآمد دارند و باید از ظرفیتهای صنعت خودروی کشور نهایت استفاده بشود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد هم گفت: در مدت برگزاری این نمایشگاه 200 هزار نفر از علاقه مندان و دست اندرکاران صنعت خودروسازی و صنایع وابسته آن با بازدید از آن با آخرین توانمندیهای صنعت خودروسازی ایران و سایر کشورها آشنا شدند.
سید محمد سیدی ادامه داد: از نظر تعداد بازدیدکنندگان، این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه مشابه پارسال با 30 درصد و از نظر تجهیزات ارایه شده توسط شرکتهای خودروساز با 40 درصد رشد روبرو بودیم.
وی برگزاری سمینارها و همایشهای علمی، گفت و گوی مستقیم مدیران شرکتهای خودروساز با مشتریان، کلاسهای آموزشی و کنفرانسهای تحصصی خودرو را از مهمترین برنامه های حاشیه ای نمایشگاه خودرو در مشهد دانست.
او از مهمترین نقاط برگزاری این نمایشگاه را بازدید مسوولان مختلف استانی ملی و بین المللی از جمله وزیر امور خارجه و 110 سفیر و کارگذار سفارتخانه های ایران در خارج کشور دانست.ک/4 7490/660 شماره 145 ساعت 17:17 تمام
۰ نفر