۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6612531
T T
۰ نفر
زغال سنگ پاکیزه تر بخش مهمی برای تامین انرژی است ...................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/09/86 علمی.خارجی.زغال سنگ یک گروه زیست محیطی اعلام کرد، نیروگاه هایی که با سوخت زغال سنگ فعالیت می کنند برای تامین انرژی جهان در 40 سال آینده بسیار مهم است اما باید انتشار گازهای گلخانه ای را برای پیشگیری از دمای هوا کاهش دهند.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه، "اینا پوزون" هماهنگ کننده "ابتکار زغال سنگ آسیا اقیانوسیه صندوق بین المللی حیات وحش" گفت، در صورتیکه این نیروگاه ها از فناوری استفاده کنند که بتواند دی اکسید کربن را جذب کند، 20 درصد انرژی مورد نیاز جهان را در سال 2050 تامین می کنند.
پوزون گفت، دولت ها باید صنعت زغال سنگ را وادار کنند تا زیست پذیری فناوری های زغال سنگ پاکیزه را ثابت کنند در غیر این صورت تاثیرات اجتماعی و زیست محیطی آلودگی محلی و تغییر آب و هوای جهان از مصرف زیاد زغال سنگ جلوگیری می کند.
وی گفت، کشورهای آسیایی نمی تواند بر زغال سنگ بعنوان یک منبع ارزان قیمت و موجود انرژی تکیه کنند اما لازم است که بازدهی انرژی را افزایش دهند و اکنون استفاده از انرژی قابل تجدید را جدی بگیرند.
در حال حاضر زغال سنگ 70 درصد مصرف انرژی اولیه چین را تشکیل می دهد که این میزان 40 درصد از متوسط مصرف جهان بالاتر است.
چند روز بعد از انتشار این گزارش ها کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در بالی برگزار خواهد شد.
در این کنفرانس رهبران تلاش خواهند کرد تا طرحی برای مهار انتشار گازهای گلخانه ای ارائه دهند.
انتشار گازهای گلخانه عامل افزایش خطرناک دمای هوای جهان است که می تواند به افزایش سطح آب دریا، خشکی شدید و ریشه کنی هزاران گونه منجر شود.
علمی ** 1786**9136 شماره 013 ساعت 10:05 تمام
۰ نفر