۱۶ اسفند ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 6800758
T T
۰ نفر
یک کارشناس:آیین نامه های مرتبط با بخش مسکن جوابگوی نیازهای این صنعت نیست # تهران بزرک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/12/82 داخلی.اقتصادی.مسکن. رییس کانون کاردان های فنی ساختمان استان تهران، گفت: آیین نامه ها و مصوبات موجود در صنعت ساخت و ساز جوابگوی نیازهای موجود در این بخش نیست.
"مهدی موذن" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مرکز استان تهران افزود: این مصوبات نیاز به بازنگری داشته و ایجاد تغییرات در آن ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. وی با بیان اینکه متولی تنظیم و ابلاغ آیین نامه های مرتبط با بخش مسکن، وزارت مسکن و شهرسازی است ، گفت: در حال حاضر این قوانین دارای ابهاماتی است و در صورتی که وزارت مسکن قصد دارد این مصوبات کارآیی خود را داشته باشد، باید در آن ها بازنگری کند. وی افزود: بازنگری دراین مصوبات باید با مشورت کارشناسانی که با مشکلات کار آشنا بوده و این مشکلات را لمس کرده اند ، صورت گیرد، یعنی با یک تعامل صحیح بین کارشناسان سازمان نظام مهندس و کاردان های فنی ساختمان از یک سو و وزارت مسکن ازسوی دیگر می توان نسبت به تدوین آیین نامه های رهگشا اقدام کرد.
رییس کانون کاردان های فنی ساختمان استان تهران، نامشخص بودن جایگاه و و نقش این کاردان ها در آیین نامه های موجود را یکی از ضعف های موجود در این آیین نامه ها ذکر کرد. وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر در آیین نامه های موجود هیچ گونه تعریف و جایگاه مشخصی از این خیل عظیم افراد کاردان و متخصص در صنعت ساخت و ساز صورت نگرفته است. وی اظهارامیدواری کرد که وزارت مسکن با بازنگری در آیین نامه های موجود، شرایط ایجاد کار برای خیل عظیم کاردان ها در صنعت ساخت و ساز را ایجاد کند.
1772/571م.ا/07
۰ نفر