۳ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6881572
T T
۰ نفر
چین خواستار حمایت اروپا از پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی شد # پکن ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/08/79 " جیانک زمین " رییس جمهور چین دوشنبه شب در دیداربا " رومانو پرودی " رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در پکن از وی خواست راه الحاق چین به سازمان تجارت جهانی راهموار کند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا ، رییس جمهور چین گفت که چین و اتحادیه اروپا باید مذاکرات چند جانبه را در ارتباط با پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی دنبال کنند و با توجه به چشم اندازهای راهبردی ، موجبات الحاق پکن را به نظام تجارت جهانی در اسرع وقت فراهم اورند که این برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.
" جیانک " افزود : نقش اتحادیه اروپا در تسریع مذکرات بسیار مهم است و چین امیدوار است که از حمایت این اتحادیه و همچنین " ژاک شیراک " رییس جمهور فرانسه و " رومانو پرودی " رییس کمیسیون اروپا برخوردار شود .
رییس جمهور چین از مذاکرات نخست وزیر چین با رییس جمهور فرانسه و رییس کمیسیون اروپا اظهار خرسندی کرد و افزود که این اتحادیه نیز از گفت و گوهای چند جانبه و همکاری با چین در زمینه ورود پکن به سازمان تجارت جهانی استقبال کرده است .
" جیانک " افزود : اجلاس سران چین و اتحادیه اروپا نتایج مثبتی داشته و روابط دو طرف در سال های اخیر به نحو مطلوبی توسعه یافته است .
" پرودی " نیزگفت : دو طرف باید ارتباط نزدیک در زمینه تجاری و اقتصادی و سیاسی ایجاد کنند و به شرکای مهم همکاری یکدیگر تبدیل شوند .
روزنامه " ساوت چاینا مورنینک پست " چاپ هنک کنک نیز روزسه شنبه نوشت: چین و اتحادیه اروپا در مذاکرات روز دوشنبه با افزایش همکاری در مقابله با پدیده تجارت انسان و مقابله با سوداگران انسان موافقت کردند . قرار است دومین گردهمایی کارشناسان دو کشور دراین ارتباط تا قبل از پایان سال جاری میلادی برگزار شود .
گروهی از کارشناسان امور مهاجرت از چین 13 اکتبر گذشته ( 22 مهر ) گردهمایی یک روزه ای در بروکسل داشتند .
" رومانو پرودی " رییس کمیسیون اروپا در این باره گفت : چین و اتحادیه اروپا باید دست کم در این مورد با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند .
" پرودی " دوشنبه پکن را ترک کرد .
* 20 - 1742 *
۰ نفر