۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85309023
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پکن: چین و اروپا شریک هم هستند نه رقیب

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85309023
پکن: چین و اروپا شریک هم هستند نه رقیب

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که همکاری این کشور و اروپا باید در یک چرخه مثبت باشند که موفقیت متقابل را ممکن می‌سازد، نه مسابقه‌ای که تنها یک برنده به دنبال داشته باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص گزارش اخیر موسسه ژاک دلور فرانسه، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که چشم انداز رشد روابط چین و اروپا مثبت هستند و این رابطه از پایه محکمی در بین مردم برخوردار است.

این در حالی است که موسسه ژاک دلور فرانسه اخیرا در گزارشی نوشت: اروپا برای دستیابی به توسعه و رشد خود، ناگزیر به انتخاب اجتناب‌ناپذیر اتکای به چین است.

این موسعه از بروکسل خواست تا با اعمال رفتار منطقی در مورد «ریسک زدایی» و حمایت از سیاست منطقی‌تر و عملگرایانه پکن، بر گسترش همکاری های متقابل از جمله زمینه های انرژی، سبز، فناوری حرکت کند.

وانگ ونبین خاطرنشان کرد این برداشت نادرست از چین، نه تنها باعث کاهش اعتماد بین دو طرف می شود بلکه بر خلاف موضع حمایتی بروکسل نسبت به تجارت آزاد بوده و سبب ایجاد مانعی بر توسعه روابط

چین واروپا خواهد شد که به نفع هیچ طرفی نیست.

وی با اشاره به اینکه پکن و بروکسل، بخش‌های مهمی از زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی و نیروی ثابت قدم در ایجاد اقتصاد جهانی باز هستند، تاکید کرد که اتحادیه اروپا از سیاسی و امنیتی کردن مسائل اقتصادی جلوگیری کرده و به ترویج آزاد سازی تجارت و سرمایه گذاری با چین همکاری کند.

این سخنگو خواستار ایجاد محیط تجاری منصفانه و بدون تبعیض برای شرکت های دو طرف در جهت پیشبرد توسعه روابط پکن و بروکسل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha