۵ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6931932
T T
۰ نفر
مراکز اطلاعات جغرافیایی در 10 استان کشور راه اندازی می شوند # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 5/8/77 به منظور اجرای پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی در موضوعات مختلف از جمله تهیه نقشه فرسایش ، تهیه نقشه اصلاح کاربری اراضی ، پتانسیل یابی توسعه روستایی و بررسی پوشش گیاهی ، مراکز اطلاعات جغرافیایی در 10 استان کشور تجهیز و راه اندازی خواهد شد.
روابط عمومی وزارت جهادسازندگی روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود : این مراکز در استانهای گلستان ، فارس ، سمنان ، قم ، چهارمحال و بختیاری ، کهکیلویه و بویراحمد ، سیستان و بلوچستان ، ایلام ، همدان و اردبیل راه اندازی خواهند شد.
براساس این گزارش در سال 76 ، کار مطالعات اصلاح کاربری اراضی کشور در سطح 20 میلیون هکتار به پایان رسیده و مطالعات فاز دوم این طرح نیز به صورت پایلوت در سطح 500 هزار هکتار هم اکنون در دست اجرا است.
این گزارش می افزاید،تکمیل نقشه فرسایش خاک در سطح 8/3 میلیون هکتار در استان اصفهان و تهیه نقشه فرسایش خاک در سطح پنج میلیون هکتار با 60 درصد پیشرفت در استان های مرکزی ، خوزستان و خراسان از دیگر فعالیت های معاونت ابخیزداری این وزارتخانه در سال گذشته است.
طرح تهیه نقشه فرسایش خاک در اراضی آبی و دیم کشور از سال گذشته با 35 درصد پیشرفت فیزیکی آغاز و در سال جاری نیز در سطح یک میلیون هکتار در استان های مرکزی ، لرستان ، قم و گلستان ادامه خواهد داشت .
/ 20 / 80 / 230 / 258 / 13 /
۰ نفر