۶ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6940140
T T
۰ نفر
آینده صنایع هواپیماسازی "داسو" از دید یک نشریه فرانسوی # پاریس - خبرگزاری جمهوری اسلامی : 06/12/77 صنایع هواپیماسازی "داسو" ی فرانسه با دریافت سفارشهای قابل توجه تولید هواپیما درسال گذشته میلادی ، چشم انداز روشنی را در آستانه قرن بیست و یکم برای صنایع هواپیماسازی این کشور رقم زده است.
روزنامه اقتصادی لاتریبیون چاپ پاریس بادرج این مطلب نوشت :میزان سفارش هواپیماهای غیرنظامی فالکن به صنایع هوایی داسو در سال 1998 میلادی به 99 فروند رسید که چنین میزانی در تاریخ داسو بی سابقه بوده است.
"شارل ادلستن " معاون مالی و اداری داسو دراین زمینه به لاتریبیون گفت: داسو در زمینه تولید هواپیماهای غیرنظامی نیز به تدریج به قطبی مهم تبدیل می شود.
داسو تا پیش از سال 1998 میلادی سالیانه حدود 60 فروند جت فالکن تولید می کرد ولی به دلیل افزایش دریافت سفارش ها این شرکت باید در سال 2001 میلادی 122 فروند هواپیما به مشتریان خود تحویل دهد.
داسو که بیشتر به دلیل تولید هواپیماهای میراژ و رافال در بعد نظامی شناخته شده است با دریافت بزرگترین سفارش تولید هواپیماهای رافال در سال گذشته میلادی تا حد زیادی نگرانی های خود را در زمینه رکود دربخش نظامی خود و بازاریابی برای پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده بمب افکن فرانسه ( رافال ) به فراموشی سپرده است.
نیروی هوایی فرانسه با سفارش 48 فروند هواپیمای رافال به داسو درسال گذشته عملا خط تولید این جنگنده مافوق مدرن ساخت داسو را به حرکت درآورد.
پیش از آن ، تنها 13 فروند از این نوع هواپیما به سفارش ستاد فرماندهی ارتش و نیروهای هوایی و دریایی فرانسه برای آشنایی با تواناییهای رافال و آزمایش عملی آن در کارخانه های داسو تولید شده بود.
مقامهای داسو از این پس امیدوارند با به خدمت درآمدن رافال در نیروی هوایی فرانسه قدرت بیشتری در بازاریابیهای خارجی خود و به ویژه در رقابت با جنگنده هایی چون یورو فایتر داشته باشند.
علاوه بر رافال قرارداد بزرک تسلیحاتی داسو با امارات متحده عربی برای تحویل 30 فروند میراژ 2000 سی و بهسازی 30 فروند میراژ 2000 دیگر آن کشور به ارزش 35 میلیارد فرانک معادل 33/5 میلیارد یورو موفقیت دیگری برای صنایع هواپیماسازی داسو محسوب می شود.
ادلستن اگر چه سال 1998 را سالی استثنایی برای داسو می داند اما براین عقیده است که داسو وارد دوران شکوفایی خود شده است.
۰ نفر