۲۵ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6941350
T T
۰ نفر
دیدار سفیر ایران در مسقط با وزیران نفت و گاز و آب و برق عمان # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/12/77 نعمت ا...ایزدی سفیرجمهوری اسلامی ایران درمسقط روزسه شنبه دردیدارهای جداگانه ای با "محمد الرمحی " و " شیخ محمد بن علی القنبی " وزیران نفت و گاز و آب و برق سلطنت نشین عمان ملاقات و گفت و گو کرد.
به گزارش اداره کل اطلاعات مطبوعات وزارت امورخارجه ،دردیدار ایزدی بامحمد الرمحی ، همکاری های دو کشور در زمینه های نفت و گاز مورد بحث و بررسی قرارگرفت .
در این دیدار وزیر نفت عمان برجدی بودن اراده مقام های کشورش بویژه سطان قابوس در توسعه مناسبات از جمله بر توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: تماس های مقام های دو کشور در زمینه نفت و گاز همچون گذشته استمرار داشته و موجب ارتقاء سطح روابط در این بخش از همکاری های دو کشور گردد.
الرمحی ضمن اشاره به توافق اخیر کشورهای قدرتمند صادرکننده نفت و کشورهای صادرکننده نفت شورای همکاری خلیج فارس در خصوص کاهش تولید نفت خود ، اظهار خوش بینی کرد که در آینده نه چندان دور بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد.
در دیدارایزدی با شیخ محمد بن علی القنبی ، نیز روابط و همکاری های دو کشور در زمینه انرژی و منابع آبی مورد بحث و بررسی قرارگرفت .
دراین دیدار وزیرآب و برق عمان ضمن تشکر از استقبال گرم مقامات وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به تهران ، بر نتایج این سفر تاکید نمود و توافق های به عمل آمده میان مسوولان دو کشور را در زمینه های مزبور بسیار با اهمیت خواند.
القنبی همچنین ازفعالیت شرکت ایرانی مپنا در عمان ابراز خرسندی نمود و بر حضور شرکت های ایرانی در مناقصه های آینده عمان تاکید کرد.
10 / 80 / 611 / 255 / 13
۰ نفر