۲۱ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6993676
T T
۰ نفر
اندونزی قرارداد فروش گازطبیعی باکره جنوبی منعقد می کند # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/5/74 شرکت ملی نفت اندونزی /پرتامینا/ بزودی یک قرارداد دراز مدت فروش گاز طبیعی مایع با کره جنوبی منعقد می کند .
خبرگزاری یونایتدپرس از جاکارتا ضمن اعلام این مطلب به نقل از مقامهای شرکت ملی نفت اندونزی افزود : قرارداد مذکور در جزیره بالی بین مقامهای دو کشور امضا خواهد شد و اندونزی برای مدت 20 سال شش میلیون و 300 هزار تن گاز طبیعی مایع در سال از شرق جزیره کالیمانتان به کره جنوبی صادر خواهد کرد که نسبت به رقم کنونی که پنج میلیون و 300 هزار تن در سال است ، یک میلیون تن افزایش می یابد .
قرارداد جدید صادرات گاز طبیعی مایع اندونزی به کره جنوبی از سال 1999 اجرا خواهد شد .
این دومین قرارداد دراز مدتی است که شرکت ملی نفت اندونزی در ماه میلادی جاری در زمینه صدور گاز طبیعی مایع منعقد کرده است .
هفته گذشته ژاپن و اندونزی قرارداد جدیدی را امضا کردند که به موجب ان ژاپن حدود 8 میلیون و 400 هزارتن گاز طبیعی مایع از اندونزی وارد می کند این قرارداد که 11 سال اعتبار دارد از سال 2000 اجرا خواهد شد .
اندونزی از بزرگترین صادر کنند گان گاز طبیعی مایع در جهان است و سالانه 26 میلیون و 300 هزار تن گاز طبیعی مایع صادر می کند که حدود 40 درصد ان رابه کشورهای تایوان ، کره جنوبی وژاپن ارسال می کند .
۰ نفر