۱۲ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7101651
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت یزد12: فروردین، عید واقعی ملت ایران است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/12 اجتماعی.آیین.نماز جمعه.یزد یزد - امام جمعه موقت یزد با گرامی داشت سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: 12 فروردین در اصل عید واقعی ملت قهرمان ایران اسلامی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید جواد آیت اللهیدر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به رای بالای ملت ایران به جمهوری اسلامی در سال 58 ، گفت: ملت ایران با رای 2/98 درصدی خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را انتخاب نمودند.
وی اضافه کرد: بدون شک هیچ روزی به اندازه 12 فروردین در تاریخ ملت و کشور ما دارای اهمیت، قداست و ارزش نمی باشد؟ زیرا ملت ایران با رای خود نظام اسلامی را انتخاب کردند.
امام جمعه موقت یزد اظهار داشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، ثمره سال های ایثار و فداکاری و زحمات شبانه روزی امام راحل عظیم الشان و شهیدان والامقامی است که همه هستی خود را برای اعتلای اسلام در طبق اخلاص نهادند.
آیت اللهی گفت:روز 12 فروردین باید به عنوان روز بزرگ و عید برای همه عرصه ها و نسل ها زنده نگه داشته و ابعاد آن برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود.
امام جمعه موقت یزد افزود:همه ما باید در هر پست و مقامی که هستیم در جهت تحقق اهداف و آرمان های حضرت امام راحل و شهیدان والامقام بیش از گذشته تلاش نماییم.
وی اظهارداشت:مردمداری، خدمت خالصانه به مردم، تلاش در جهت منویات رهبر معظم انقلاب و همرامی و همبستگی با معظم له و همچنین تلاش برای اعتلای کشور باید دستور کار همگان قرار گیرد.
امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام ' جهاد اقتصادی ' از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گف ـت: همه باید در جهت اجرایی شدن فرمان معظم له بیش از پیش تلاش نمایند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز بر رعایت تقوی الهی، خویشتن داری و دوری از گناهان تاکید کرد و افزود:تامین سعادت دنیا و آخرت در راستای عمل به وظایف شرعی، دوری از گناهان و داشتن تقوی محقق می شود.
امام جمعه موقت یزد گفت: انسان متقی که راه رستگاری را طی می کند چون خورشیدی فروزان به جامعه و مردم نور افشانی می کند و تقوی است که در جهت سعادت بشر همواره نقش آفرین است.ک/2 651/1968/ 640 شماره 143 ساعت 19:22 تمام
۰ نفر