۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7109585
T T
۰ نفر

از ابتدای امسال تاکنون و در مقایسه با پارسال/

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7109585
از ابتدای امسال تاکنون و در مقایسه با پارسال/ کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان 50 درصد افزایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/20 اجتماعی.مواد مخدر.استاندار زاهدان - استاندار و رییس شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ماموران انتظامی و امنیتی از ابتدای امسال تاکنون ( 5/1ماه گذشته ) افزون بر 10 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 50 درصد رشد دارد.
علی محمد آزاد در نشست تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: پارسال و در مجموع، حدود 93 تن انواع مواد مخدر در این استان از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، وی بیان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر قاچاق مواد صنعتی مخدر رشد چشمگیری داشته است و لازم است برنامه های پیشگیرانه قوی تری در دستور کار دستگاههای ذیربط قرار گیرد.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دپوی هشت هزار تن مواد مخدر در آن سوی مرزهای استان با کشور افغانستان حساسیت منطقه و کار مبارزان با اشرار و قاچاقچیان را افزایش داده است .
آزاد تصریح کرد: این موقعیت خاص و حساس می طلبد رویکرد مبارزه با مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان با نگاه ملی دنبال و تعقیب شود.
وی افزود: با اقدامات انجام شده چند سال اخیر از جمله انسداد فیزیکی مرزها، تلاش شبانه روزی مرزبانان و ماموران انتظامی مسیر قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اقصی نقاط ایران، محدود به حوزه جغرافیایی سیستان و بلوچستان شده است.
او ادامه داد: قاچاقچیان حتی مجبور شده اند برای فرار از تعقیب جان برکفان انتظامی و امنیتی سیستان و بلوچستان، مسیر دریا را برای ترانزیت مواد مخدر انتخاب کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر برنامه ریزی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به منظور جلوگیری از مصرف مواد مخدر در سطح منطقه گفت: در کنار اجرای برنامه های مبارزه و کشف مواد مخدر، باید راهکارهای اساسی برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه نیز ارایه کرد.
وی با اشاره به گرایش معتادان به سمت مواد مخدر صنعتی گفت: مخاطب شناسی و تحکیم بنیان خانواده از مهمترین راهکارهای مقابله با گرایش افراد و مصرف مواد مخدر در جامعه است.
آزاد افزود: توسعه آموزش و پرورش، فرهنگ و آموزش عالی و استفاده از ظرفیت رسانه ها می تواند نقش بسزایی در کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه داشته باشد.
فرمانده نیروی انتظامی و دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: علی رغم همه محدودیت ها این شورا دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.
سردار غلامعلی نکویی با بیان اینکه طی چند سال اخیر کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان افزایش داشت، افزود: در سال 87 حدود 78 تن مواد مخدر در این استان کشف شد که این رقم با رشد زیادی در سال بعد از آن (88) به 146 تن رسید.
وی همچنین بر ارائه راهکارها برای درمان و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: سال گذشته 36 هزار و 140 نفر از معتادان سیستان و بلوچستان در مراکز مخصوص تحت درمان و ترک اعتیاد قرار گرفتند.
در پایان این نشست و با ابلاغ وزیر کشور، جلال سیاح معاون انتظامی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با حفظ سمت به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی با مواد مخدر این استان معرفی و آغاز به کار کرد.
7315/2729 شماره 176 ساعت 18:43 تمام
۰ نفر