۲۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7115811
T T
۰ نفر

آیین اعتکاف در 10 مسجد کردستان برگزار می شود

۲۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7115811
آیین اعتکاف در 10 مسجد کردستان برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/21 فرهنگی.اعتکاف.مساجد کردستان.رجب سنندج -مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری آیین اعتکاف به عنوان سنت نبوی و یادگار رسول خدا(ص ) گفت: این آیین در 10 مسجد کردستان برگزار می شود.
حجت الاسلام مسعود صفی یاریروز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دو مسجد در سنندج، دو مسجد در قروه، دو مسجد در بیجار و در هر کدام از شهرهای کامیاران، دلبران، یاسوکند و سریش آباد نیز یک مسجد این آیین را برگزار می کنند.
به گفته وی، برگزاری آیین اعتکاف به منظور دوری گزیدن از اشتغالات دنیوی است تا روح انسان پروازی ملکوتی کرده و به سوی خالق و آفریننده خود توجه و اعمال خود را مورد ارزیابی قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه این ایام فرصتی برای خودسازی است که ضرورتش بیش از گذشته احساس می شود، افزود: غوطه وری در مسایل مادی و تعلقات دنیوی فرصت به خود فکر کردن را از انسان گرفته و ایام اعتکاف این فرصت را به انسان می دهد که خود را مورد ارزیابی قرار داده و با خود و خدای خود خلوتی روحانی داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: با توجه به استقبال خوب و گسترده مردم در آیین اعتکاف سال های گذشته باید سعی شود این آیین امسال نیز با مشارکت گسترده آحاد مردم برگزار شود.
حجت الاسلام صفی یاری افزود:پارسال دو هزار و 350 معتکف در آیین اعتکاف استان شرکت کردند که از این تعداد 75 نفر مربوط به شهرستان سنندج و بقیه مربوط به سایر شهرستان ها بود.
وی از برنامه هایی آیین اعتکاف امسال، به اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد محل برگزاری اعتکاف برای پاسخگویی به شبهات دینی معتکفان، اقامه نماز جماعت، قرایت قرآن کریم و قرایت دعاهای مختلف اشاره کرد.
وی اضافه کرد: آیین اعتکاف از 26 خرداد ماه جاری (13 ماه رجب )به مدت سه روز در مساجد یاد شده برگزار می شود.
533/ 640 شماره 013 ساعت 09:25 تمام
۰ نفر