۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118556
T T
۰ نفر

سیل زدگان کلاردشت: مسوولان به داد ما برسند

۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118556
سیل زدگان کلاردشت: مسوولان به داد ما برسند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/05 اجتماعی.سیل زدگان.کلاردشت.مازندران نوشهر - شماری از سیل زدگان کلاردشت چالوس با اشاره به حجم گسترده خرابی های ناشی از سیل مهیب روز جمعه در این منطقه از مسوولان امر خواستار رسیدگی جدی و توجه بیشتر به حل مشکلاتشان شدند.
سیل مهیب روز جمعه در کلاردشت بر اساس اعلام مسوولان امر خسارت جدی به بخش های مختلف و تاسیسات زیر بنایی بخشی از شهر و روستاهای اطراف این بخش توابع شهرستان چالوس وارد کرده است.
مرضیه داودی از روستای اکاپل کلاردشت خواستار اقدام جدی نیروهای امدادی و نهادهای خدمات رسان به سیل زدگان شد و گفت : سیل تمام زندگی مان را از بین برده است، مسوولان به داد ما برسند.
وی در گفت و گو با ایرنا افزود : تخریب راه ارتباطی سبب شده تا ما از پدرمان که در آبادی بالادست این روستا که در دامسرای خود مستقر است، خبری نداشته باشیم.
وی از ارسال نشدن بموقع آذوقه و سایل موردنیاز به اهالی مناطق بالادست روستای رودبارک انتقاد کرد و از مسوولان خواست تا برای نجات سیل زدگان تلاش مضاعف کنند.
وی ارایه امکانات و تجهیزات و اقلام مواد غدایی موجود به سیل زدگان را کافی ندانست.
این خانم سیل زده تاکید کرد: سیل زدگان به خاطر از دست دادن زندگی شان به امداد رسانی بموقع و اسکان مناسب و دلگرمی مسوولان نیاز دارند.
رفیع عسکرزاده دامداری از روستای ونداربن به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولان هرچه سریعتر تصمیمی برای سیل زدگان که همه اسباب و اثاثیه منزل، دام ها و دامسرا و زمین های کشاورزی شان را در این سیل از دست دادند، اتخاذ کنند.
وی با تاکید بر لزوم توجه و نظارت بیشتر بر نحوه توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان گفت : بسیاری از سیل زدگان در این منطقه کوهستانی و سردسیر با کمبود مواد غذایی در چادر زندگی می کنند.
عسکرزاده که همه 20 راس دامش در جریان سیل از بین رفته است ،با حالی پریشان گفت : برای تامین معاش زندگی با مشکل مواجه شدم، اهل خانه نیز نگران آینده هستند؟ بدبخت شدیم ؟ خدایا، مددی کن.
ابراهیم حمیدی سیل زده دیگری از روستای رودبارک کلاردشت خواهان برقراری امنیت همه جانبه نیروهای انتظامی در این روستا شد و گفت : جاری شدن سیلاب سبب شده تا اهالی، این روستا را ترک کنند و اکنون نگران اسباب و اثاثیه زندگی مان هستیم.
وی گفت: بخشی از دیوار خانه و دیوار حیاط واحد مسکونی ام را سیلاب برده است و لاتزم است مسوولان انتظامی برای برقراری امنیت کامل در این روستای خالی از سکنه تلاش کنند.
حمیدی بر لزوم ارایه تجهیزات و امکانات برای بازگشایی محور ارتباطی تخریب شده و بستر پر از سنگ های بزرگ و گل و لای رودخانه سردآبرود تاکید کرد.
این روستایی خواستار توجه مسوولان کشوری و استانی به مشکلات سیل زدگان این منطقه کوهستانی چالوس شده است.
شماری از سیل زدگان کلاردشت در گفت و گو با ایرنا خبرنگار با اشاره به اقدامات مسوولان و گروه های امداد رسان به سیل زدگان و تلاش های آنان برای رفع مشکلات، از کمبود اقلام مورد نیاز شامل آب ، غذا و وسایل گرمایشی و از توزیع نامناسب این اقلام گلایه کردند.
حجت الاسلام مرتضی محمدی امام جمعه کلاردشت حجم خسارت وارده ناشی از سیل در این بخش را خیلی زیاد دانست و گفت : مسوولان برای حجم زیاد خسارت وارده به این منطقه تدابیری بیندیشند.
وی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای حل زودهنگام مشکلات این منطقه سیل زده بایستی ستاد مدیریت بحران کشور وارد عمل می شد تا حدودی از خسارت ها کاهش می یافت.
وی با اشاره به تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران استان در کلاردشت گفت: بحران سیل این منطقه باید مدیریت اساسی شود زیرا اگر این بحران را به نحو مطلوب مدیریت نکنیم مشکلات مضاعف خواهد شد.
امام جمعه کلاردشت خواستار برآورد زودهنگام خسارت سیل از سوی نهادهای مربوطه شد و گفت : مسوولان امر بعد از اعلام برآوردخسارت ها، باید برای حل مشکلات منطقه کلاردشت تصمیم اصولی اتخاذ کنند.
'علیرضا دادویی مقدم ' شهردار کلاردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تخریب صد درصدی راههای ارتباطی روستایی بالادست منطقه رودبارک ، کار امدادرسانی به اهالی این روستاها را با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی اظهار داشت : بر اساس اطلاعات رسیده از مجموع راههای ارتباطی برون شهری هشت کیلومتر و درون شهری پنج کیلومتر تخریب شده اند.
شهردار کلاردشت یادآور شد : سیل همچنین شش دهنه پل ارتباطی درون شهری و 30 دهنه پل واقع در شهرک ها و روستاهای اطراف این منطقه از بین برده است.
دادویی مقدم اضافه کرد : شماری از خودروهای سنگین شامل بیل مکانیکی و لودر در حال بازگشایی محور ارتباطی رویارگ به ونداربن و بستر رودخانه سردآبرود هستند ولی تجهیزات موجود کافی نیست.
شهردار کلاردشت با اشاره به حجم گسترده خرابی های ناشی از جاری شدن سیل در این منطقه خواستار توجه بیشتر مسوولان امر به منطقه گردشگری شد.
سیدقدیر رضاییفرماندار چالوس نیز حجم خرابی سیل کلاردشت را گسترده دانست و گفت: براساس برآورد اولیه سیل400میلیارد ریال به بخش های مختلف کلاردشت خسارت وارد کرده است.
وی افزود : سیل 25 کیلومتر راه ارتباطی رودبارک به وندارین و پل های واقع در این مسیر را کاملا تخریب کرده است.
وی خاطرنشان کرد : هم اکنون ارتباط هشت روستای سیل زده با مرکز شهر کلاردشت قطع است و گروههای امدادی برای رفع مشکلات اهالی این روستاها در حال تلاش هستند.
فرماندار چالوس ادامه داد: آنچه که در شرایط کنونی مهم است و باید در اولویت کاری نهادهای امداد رسان باشد، بحث امداد رسانی مطلوب است.
براساس اطلاعات به دست آمده به حدود 150 واحد مسکونی و تجاری در کلاردشت و روستاهایاطراف آن آسیب جدی وارد شده است.
تاکنون گروههای امدادرسان 300 خانوار سیل زده کلاردشتی را اسکان داده اند.
شهر بیش از 45 هزار نفری کلاردشت در50 کیلومتری جنوب شرقی شهر چالوس قرار دارد. ک/4 624/621/503/508 شماره 058 ساعت 13:11 تمام
۰ نفر