۶ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118814
T T
۰ نفر
نرخ بیکاری چهارمحال وبختیاری درسه سال اول برنامه پنجم تک رقمی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/06 اجتماعی.اداره کار وامور اجتماعی.نرخ بیکاری شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: اگر روند ایجاد اشغل به همین شیوه تداوام یابد، در سه ساله اول اجرای برنامه پنجم توسعه نرخ بیکاری این استان تک رقمی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا علی اصغر عنابستانی روز دوشنبه در ششمین جشنواره استانی کارآفرینان برتر در سالن همایش های فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار 22 هزار نفری در سال گذشته نشان داد که این استان مستعد ایجاد اشتغال و دارای قابلیت بالقوه ای در این زمینه است.
وی از چهارمحال وبختیاری به عنوان استانی کارگرفرست نام برد و افزود: این استان با داشتن قابلیتهای طبیعی و انسانی باید به استانی مهاجرپذیر تبدیل شود و با مدیریت درست ، منابع کار در استانهای دیگر را به خود جذب کند.
عنابستانی نظام آموزشی کشور را در زمینه پرورش خلاقیت و کارآفرینی در دانش آموزان ناکار آمد دانست و بیان داشت: با اینکه در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گرفته است اما هنوز به نقطه مطلوب نزدیک نشده ایم .
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم تغییر در نظام آموزشی افزود: فارغ التحصیلانی وارد بازار کار می شوند که با نحوه فعالیت های اقتصادی آشنایی نداشته و مهارتهای کافی کارآفرینی ندارند در حالی که در کشورهای پیشرفته دانش آموزان را از سالهای ابتدایی مدرسه با مفاهیم کارآفرینی آشنا می کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز دراین جشنواره گفت:مشاغلی که در واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ به زنان اختصاص می یابد باید با روحیات لطیف و احساسات آنان سازگار باشند و از گماردن آنان در کارهای سخت و خشن پرهیز شود.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدیگفت:کارآفرینان و فعالان این حوزه باید در به کارگیری نیروها دقت لازم را در تناسب جنسیت ،توانایی و تخصص با حوزه های فعالیت مدنظر قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وظیفه تربیت فرزندان از سوی زنان به حاشیه رفته است ،تصریح کرد: برخلاف گذشته که تربیت فرزندان و اداره امور خانواده برای زنان فعالیت اصلی محسوب می شد در دوره کنونی زنان با الگوگیری غلط از غرب در حال رو آوردن به مشاغل بیرون از خانه و بی توجهی به وظیفه خطیر مادرانه خود هستند.
آیت الله ناصری بر لزوم گسترش مشاغل خانگی به منظور جلوگیری از مشکلات و انحرافات ناشی از حضور نامناسب زنان در جامعه تاکید کرد.
مدیرکل کار و امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری در این همایش از شناسایی دو هزار کارآفرین در سطح این استان خبر داد و افزود: برای داشتن اقتصادی پویا باید از کارآفرینان حمایت شود بر این اساس همه دستگاه ها و نهادها باید برای توسعه و آبادانی کشور و حمایت از کارآفرینان گام بردارند.
سلطانی گفت:این اداره کل در حال پیگیری اجرای مصوبات وزارت کار در اختصاص 20درصدی تسهیلات به طرحهای کارآفرینی، تخصیص 5 درصدی تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و حمایت مادی دو درصدی دستگاه ها و ادارات و نهادها به منظور حمایت از کار آفرینان است.
وی ، چهارمحال و بختیاری را استان پیشرو در زمینه کسب رتبه های برتر کارگری و کارآفرینی ملی دانست و گفت: سال گذشته یکی از 11 کارگر نمونه ملی و یک زن سرپرست خانوار بومی از این استان بودند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره از 9 کارآفرین برتر استانی در سه بخش خدمات،کشاورزی و صنعتتجلیل شد.
8125/671 شماره 149 ساعت 15:45 تمام
۰ نفر