برترین‌های نخستین کنگره زنان تاثیرگذار چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد -ایرنا- نخستین کنگره زنان تاثیرگذار چهارمحال و بختیاری با معرفی نفرات برتر که آثار و مستندات فعالیت خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کرده بودند، روز یکشنبه ۱۴ مردادماه در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش از فاطمه پیشکار، صفورا کرفسی، فاطمه مبینی در بخش فرهنگ و هنر، معصومه بابامیر، زهرا ایزدی و سید مرضیه میراحمدی در بخش اقتصاد و کارآفرینی، طیبه شریفی، پروین فرجزاده، زهرا آزاد در بخش سیاست‌گذاری و حکمرانی، آذر مکوندی، سمیه نظری‌زاده، مریم بیگی در بخش گفتمان‌سازی و رسانه، سوسن تمدن، نسرین فرهادی ، طیبه جعفری در حوزه ورزش، ثریا اکبریان، آمنه سمیع، فرشته شیریان در بخش تعلیم و تربیت، الهام شریفی، نسرین هادیان، مریم ابراهیمی در حوزه اجتماعی، مهری امینی فارسانی، سید فاطمه احمدی، لیلا صمیمی دهکردی در کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری تجلیل شد.

استاندار چهارمحال وبختیاری روز یکشنبه در آیین اختتامیه این کنگره در محل اتاق بازرگانی گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش مهمی در رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه دارند.

غلامعلی حیدری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته است گفت: تربیت نیروی انسانی و کادر تاثیرگذار و افزایش میزان مشارکت و نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف از مهمترین دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی فضای برای فعالیت زنان توسعه یافت و جایگاه زنان در حوزه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی ارتقا یافت و امروز شاهد حضور پرشور و تاثیرگذار زنان در عرصه‌های مختلف هستیم.

به گفته وی، امروز زنان جایگاه و نقش مهمی در بخش مدیریت دارند و از ظرفیت این قشر در همه عرصه‌ها استفاده می‌شود.

برترین‌های نخستین کنگره زنان تاثیرگذار چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

پیوند بخش خصوصی و دولتی راهکاری برای توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم نرخ بیکاری در استان بالای ۱۳ درصد بود گفت: در این مدت برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در سطح استان و توسعه همه جانبه استان بین بخش خصوصی و دولتی پیوند ایجاد شد تا بتوان با استفاده از توان ۲ بخش زمینه برای توسعه همه جانبه استان فراهم شود.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار از مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سه ماهه اول سالجاری در استان به هشت درصد رسیده است که این امر نتیجه پیوند بین بخش خصوصی و دولتی و همچنین ارتباط تنگاتنگ بین دستگاهی برای کاهش بیکاری به عنوان یکی از معضلات استان بوده است.

حیدری افزود: در این مدت به ایجاد اشتغال برای زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار توجه ویژه شد و تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است تا جایگاه زنان ارتقا و کرامت زنان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی بانوان و توجه به سلامت و بهداشت خانواده و زنان اولویت است گفت: توجه به حقوق و عدالت اجتماعی از اولویت‌های مهم کشور است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در نخستین همایش بانوان تاثیرگذار دی‌ماه سال‌گذشته منتشر شد گفت: ۵۰۰ نفر از زنان استان برای شرکت در این همایش ثبت‌نام کردند.

زهرا حبیبی گفت: پس از داوری ۲۴ نفر از بانوان استان انتخاب که هشت زن به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر، اقتصاد و کارآفرینی، سیاست‌گذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، ورزشی، تعلیم و تربیت، فعالیت اجتماعی و عملی و پژوهشی و فناوری برگزار شد.

برترین‌های نخستین کنگره زنان تاثیرگذار چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش از فعال شدن انجمن زنان بازرگان استان خبر داد و گفت: این انجمن بعد از ۱۵ سال فعال شده است و هم‌اکنون در سطح استان فعالیتهای خوبی این انجمن در دستور کار دارد.

شهرام زارع افزود: یکی از وظایف این انجمن پیدا کردن راهکارهای تسهیل ورود زنان کارآفرین و فعال اقتصادی به حوزه صادرات و همچنین فعالیتهای اقتصادی است.

به گفته وی، استانداردسازی فعالیت‌ها، آموزش شیوه صادرات برای زنان و مستندسازی و معرفی الگوهای جدید کسب و کار را از جمله راهکارهای تسهیل فعالیت زنان در حوزه اقتصاد و صادرات است که با تشکیل این انجمن راهکارهای برای تحقق این امر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

بانوان استان در حوزه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در دوره‌های مختلف حایز رتبه‌های برتر، جوایز ملی و بین‌المللی، ثبت اختراعات، کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشی، درمانی و بهداشتی، امور خیری و وقفی، تولید آثار فرهنگی و هنری، تجارت و بازرگانی، دانشجویی و دانش آموزی، علوم پایه و انسانی ، چاپ کتاب و مقالات و مهندسی و معماری شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha