۸ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119300
T T
۰ نفر
ایجاد توسعه متوازن در شاخه نظری از اهداف معاونت آموزش متوسطه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/08 اجتماعی.آموزش و پرورش.آموزش متوسطه بوشهر-معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد توسعه متوازن در شاخه نظری از اهداف این معاونت در سالجاری است.
ابراهیم سحرخیز چهارشنبه در گردهمایی تبیین سیاست ها و راهبردهای معاونت آموزش متوسطه در استان بوشهر افزود:براساس اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه، دانش آموزان باید به آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش روی بیاورند، دراین ارتباط امسال تمام تلاشمان را به توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش و جذب و ترغیب دانش آموزان به این رشته ها معطوف کرده ایم.
وی اضافه کرد: اکنون شاهد توسعه بی رویه در رشته های علوم تجربی و علوم انسانی در شاخه نظری بویژه در مناطق روستایی هستیم.
سحرخیز با بیان اینکه امسال یکهزار میلیارد تومان در سطح کشور به تامین تجهیزات در مدارس اختصاص می یابد، یادآورشد: در تلاشیم که بتوانیم این رشته ها را متعادل کنیم و در اینارتباط 20درصد اعتبارات عمرانی استانها با اولویت ویژه برای تامین تجهیزات به هنرستا نها اختصاص می یابد.
وی کیفیت بخشی را از سیاس تهای راهبردی آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: از جمعیت چهار میلیون نفری دانش آموزان در مقطع متوسطه 38درصد معادل 750 هزار نفر دررشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.
سحرخیز افزود: اکنون بدلیل وجود دغدغه ادامه تحصیل در رشته های کار و دانش داوطلبان ورود به این رشته ها کم هستند.
وی با بیان اینکه میزان بیکاری افراد فارغ التحصیل رشته های نظری با داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس بالاست تاکید کرد: باید تلاش کنیم که درصد دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش را به مرز 50درصد برسانیم.
سحرخیز اضافه کرد: مشاوران تحصیلی به جای اینکه تمام وقتشان را برای انتخاب رشته دانش آموزان صرف کنند با نگاه واقع بینانه در مسیر صحیح هدایت تحصیلی دانش آموزان قدم بردارند.
وی بر جذاب کردن برنامه ها در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش، کم کردن حجم کتابها و ساعت کار در هنرستانها تاکید کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درمورد مدارس شبانه روزی در سطح کشور نیز گفت: فضاهای مدارس شبانه روزی در سطح کشور استاندارد نیست و باید بتدریج این مدارس را جایگزین کرد.
سحرخیز اظهار داشت: بدنبال گسترش مدارس شبانه روزی نباشید بلکه بر کیفیت آموزش ها و ارتقای سطح خدمات در این مدارس توجه داشته باشید.
وی بر ضرورت فراگیری مهارت در مدارس شبانه روزی تاکید کرد و گفت: 50 درصد مدارس شبانه روزی باید مهارتها را به دانش آموزان ارایه دهند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: امسال با هدف ارتقای کیفیت و توجه به مقوله تربیت و یکپارچه نگری در مدیریت، سه هزار مجتمع آموزشی شهری در کشور تاسیس می شود.
سحرخیز افزود: در این مجتمع های آموزشی ما به دنبال این هستیم که مدیریت دوره 12ساله تحصیلی دانش آموزان از ابتدایی تا متوسطه و پیش دانشگاهی را به فردی با کفایت و با صلاحیت بسپاریم.
وی اضافه کرد: این مجتمع ها زمینه خدمات رسانی بهتر در بخش تامین تجهیزات و نیروی انسانی را فراهم می کند.
سحرخیز گفت:در این مجتمع ها از نیروهای انسانی مجرب و تجهیزات بهتر استفاده می شود و آیینه ای برای معرفی مدارس موفق هستند.
سحرخیز درارتباط با کنکور سراسری دانشگاه ها نیز گفت: داوطلبان امسال در کنکور سراسری برای نخستین بار تاثیر نمرات دروس نهایی را تا 25درصد تجربه می کنند.
وی گفت:با توجه به بررسی های صورت گرفته، احتمال می رود درسال های 92و 93 که طبق قانون، سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش موظف به حذف کنکور هستند، با حذف کنکور تنها به سوابق تحصیلی دانش آموزان بسنده شود.
سحرخیز اضافه کرد: در این ارتباط دانش آموزان باید تمام توجه شان را به امتحانات نهایی سال سوم متوسطه و پیش دانشگاهی معطوف کنند و امیدواریم که با توجه و همت معلمان دغدغه کنکور درسال های بعد برطرف شود.
وی گفت: از جمعیت تقریبا 5/12میلیون نفری دانش آموزان کشور بیش از هفت میلیون دانش آموز در دوره متوسطه و راهنمایی و و از این شمارنیز 5 /4 میلیون دانش آموزدر سه ساله دوره متوسطه و پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. ک/3 629 /539 شماره 147 ساعت 16:10 تمام
۰ نفر