۵ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7128481
T T
۰ نفر

دو نفر بر اثر جریان سیل روز گذشته خوی جان باختند

۵ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7128481
دو نفر بر اثر جریان سیل روز گذشته خوی جان باختند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/05 اجتماعی.حوادث.سیل خوی، ارومیه - دبیر ستاد مدیریت بحران خوی گفت: در جریان جاری شدن سیل روز گذشته در این شهرستان، دو نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر هم مجروح شدند.
ناصر سنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مجروحان سیل اخیر برای مداوا به بیمارستان های خوی انتقال یافته اند، افزود: دو نفر نیز در شهر دیزج دیز و روستای خاکمردان خوی بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند.
وی یادآور شد: باران شدید و تگرگ که بارش آن از عصر روز پنجشنبه آغاز شده بود و در ساعاتی از عصر روز جمعه نیز تداوم یافت، موجب جاری شدن سیل در روستاهای بخش مرکزی و بخش صفائیه شد.
وی گفت: بر اثر بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیل محصولات کشاورزان و باغداران این شهرستان در وسعت بیش از 100 هکتار تخریب شد.
وی افزود: جریان سیل همچنین به بخش زیادی از اراضی کشاورزی، ابنیه و راه های مواصلاتی محور اصلی خوی به صفائیه و راه های فرعی منطقه الند خسارت وارد ساخت و محور خوی به چالدران را مسدود کرد.
دبیر ستاد مدیریت بحران خوی اظهار کرد: بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل بخش هایی از باغات میوه و محصولات کشاورزی روستاهای قشلاق، دیزج بطچی، بطچی ، شیوان کندی، گوردیک علیا و سفلی، کلوانس، قریس، ممش خان، قینر علیا و سفلی، بدلان، پسک علیا و سفلی، صوفی کندی، حصار و شهر فیرورق بین 50 تا 100 درصد خسارت دیده اند.
سنایی گفت: با تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی، جاده اصلی خوی به قطور که بر اثر جریان سیل تخریب شده بود، ترمیم شده و هم اکنون رفت و آمد در این محور با کندی جریان دارد.
وی گفت: هم اکنون کارکنان ستاد مدیریت بحران خوی به منظور جلوگیری از خسارات سیل با تمام امکانات به کمک سیل زدگان شتافته اند و کارشناسان مشغول برآورد خسارت وارده به مزارع، باغات، خانه های مسکونی و جاده های روستایی هستند.
7128/581/ 1645 شماره 076 ساعت 14:19 تمام
۰ نفر