۱۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7130142
T T
۰ نفر
مصوبات سفرهای استانی، بخش بهداشت و درمان فارس را متحول کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/16 اجتماعی.مصوبات.سفرهای استانی شیراز - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مصوبات سفرهای استانی برکات زیادی نصیب بخش بهداشت و درمان در فارس کرده و در تحول آن تاثیر گذار بوده است.
به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه در گفت و گو با ایرنا افزود: به ثمر رسیدن بخش دیگری از این مصوبات که در دست اجرا و یا پیگیری است تحول خوبی را در این زمینه ایجاد می کند.
وی بیان کرد: تجهیز مراکز درمانی استان ، دستگاه سی تی اسکن، آنژیوگرافی، رادیوتراپی ، ونیتلاتور بزرگسالان برای مراکز درمانی شیراز و ونیتلاتور اطفال برای جهرم و فسا که با صرف 56 میلیارد ریال اعتبار در سال 86 به بهره برداری رسید از جمله این مصوبات است.
وی بیان داشت: احداث 125 واحد مسکونی پزشکان در شهرستان های دارای جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر با 37 میلیارد ریال اعتبار که تا سال 87 اجرا یی شد.
ایمانیه ادامه داد: احداث 50 واحد مسکونی پزشکان در شهرهای شیراز، مرودشت و جهرم با 19میلیارد ریال اعتبار که ازاین میزان 5/6 میلیارد ریال اعتبار محقق شد و از محل آن واحدهای مرودشت به بهره برداری رسید اما مابقی به دلیل نبود اعتبارات استانی نیمه تمام است.
وی اضافه کرد: تخصیص 10 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان قیر و کارزین که با نیمی از اعتبار بخشی از تجهیزات در سال 86 خریداری شد و بقیه آن هنوز محقق نشده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تجهیز بیمارستان حافظ و شهید فقیهی با 15 میلیارد ریال اعتبار که در سال 86 کاملا اجرایی شده است.
این مسوول گفت: تجهیز 24 پایگاه اورژانس در سطح استان به آمبولانس مناسب و امکانات لازم با198 میلیارد ریال اعتبار که با 23 میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی 75 درصد اجرا یی شد.
به گفته وی ، احداث بیمارستان 313 تختخوابی خاتم الانبیا(ص ) در شیراز با 62 میلیارد ریال اعتبارات وزارت مسکن اجرایی شده و 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ایمانیه افزود:همچنین بازسازی وتجهیز بیمارستان زینبیه شیراز به عنوان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بانوان با 15میلیارد ریال ازمحل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری رسیده است.
وی ،تکمیل و تجهیز درمانگاه فوق تخصصی شماره دو شهید مطهری در شیراز که با 5/73 میلیارد ریال اعتبارات ملی، استانی و دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت را از جمله این مصوبات دانست.
ایمانیه اظهار داشت: تکمیل و تجهیز فاز اول مرکز ترومای شهید چمران با 4/116 میلیارد ریال اعتبار که تاکنون 100 میلیارد ریال اعتبار دریافت شده و فاز یک آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن با 50درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
به گفته وی ،احداث و تجهیز 50 خانه بهداشت و10 مرکز بهداشتی ، درمانی روستایی با 5/18 میلیارد ریال اعتبار مصوب ملی و استانی که تاکنون 3/8 میلیارد ریال آن از سوی استانداری پرداخت و 5/13 درصد از عملیات ساخت آن انجام شده است.
ایمانیه گفت: مطالعه و امکان سنجی احداث بیمارستان روانی شیراز که این پروژه با 30 درصد پیشرفت از سوی وزارت مسکن و شهرسازی در حال اجراست.
او بیان کرد: ارتقای دانشکده علوم پزشکی فساوجهرم به دانشگاه علوم پزشکی و راه اندازی مرکز آموزش عالی علوم پزشکی ممسنی با 6/3 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تامین اعتبار برای بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز با مشارکت خیرین که تاکنون 30 میلیارد ریال از هزینه آن را وزارت بهداشت و 100 میلیارد ریال خیرین پرداخت کرده اند و تا کنون 50 درصد از عملیات احداث آن به انجام رسیده است.
ایمانیه اضافه کرد: انجام مطالعه شهر سلامت منطقه به منظور احیا و تقویت توریست درمانی با 9/9 میلیارد ریال اعتبار مصوب که با صرف سه میلیارد ریال ازمحل اعتبارات ملی، طراحی آن انجام شده است.
وی گفت: ایجاد مراکز درمانی در شهرهای کامفیروز، کوار، اقلید، کربال، قائمیه ، خفر ، بیضاء و مصیری که به دلیل عدم تامین مشارکت 40 درصدی خیرین ،تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است.
وی اظهار داشت: اختصاص پنج میلیارد ریال برای توسعه بیمارستان امام حسن (ع ) در داراب که تاکنون با 3/27 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسوول افزود: احداث بیمارستان 32 تختخوابی بوانات با 2/34 میلیارد ریال اعتبار مصوب که تاکنون 28 میلیارد ریال پرداخت شده و پروژه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
ایمانیه بیان کرد: کمک به تعمیر و تجهیز بیمارستان های مهر (MOHR( و خرم بید با 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب که با 3/7 میلیارد ریال اعتبار 40 درصد از کار انجام شده است.
به گفته وی ، تکمیل و تجهیز بیمارستان زرین دشت و خرامه با 28 میلیارد ریال اعتبار مصوب که با 6/38 میلیارد ریال اعتبار ، بیمارستان خرامه به بهره برداری رسیده است و بیمارستان زرین دشت 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعمیر خوابگاه های دانشجویی در شیراز از محل اعتبارات ملی ، دانشگاه و استانی که با 7/4 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: مطالعه احداث بیمارستان 32 تختخوابی بیضاء که عملیات اجرایی آن توسط سازمان مسکن وشهرسازی استان فارس آغازشده است وتاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد:مطالعه و احداث مجتمع ورزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مطالعه و احداث مراکز بهداشتی درمانی با ظرفیت 10 تخت در قائمیه ، جویم، رستم، کامفیروز و قادرآباد و احداث ، تکمیل و تعمیر مراکز بهداشتی درمانی از مصوبات دور دوم سفرهای استانی است (هفتم و هشتم اردیبهشت ماه 88) و در حال عقد قرارداد است.
ایمانیه بیان کرد: احداث خوابگاه 250 نفری شیراز ، تجهیز 34 پایگاه اورژانس ، مطالعه و احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اختصاص تسهیلات برای سرمایه گذاری بخش غیر دولتی برای نصب دستگاه های زباله سوز از مصوبات دور دوم سفرهای استانی است که تاکنون اقدامی نشده است.
وی افزود: مطالعه توسعه بیمارستان های کازرون ، فیروزآباد و قیر، مطالعه توسعه بیمارستان زینبیه شیراز ، تامین اعتبار برای احداث مرکز درمانی جامع تالاسمی در دست پیگیری است.
این مسوول اظهار داشت: همچنین کمک به تجهیز مراکز درمانی شهر زرقان و کمک به تکمیل بیمارستان در دست احداث توسط خیرین در کوار ، در دست اجراست.
ایمانیه افزود: برای تامین هزینه گمرکی 100 دستگاه آمبولانس اهدایی خیرین ، تامین اعتبار برای تجهیز مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و تجهیز دو پایگاه امداد درون شهری شیراز به امکانات و آمبولانس، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
وی گفت: تخصیص 50 دستگاه آمبولانس به دانشگاه های علوم پزشکی که از این تعداد 21 دستگاه آن تحویل داده شده است و تخصیص 10 میلیارد ریال برای تجهیز بخش پیوند اعضا که با صرف هفت میلیارد ریال تهیه شده است.
وی گفت: تخصیص 20 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ، تخصیص 80 میلیارد ریال برای احداث ، تکمیل و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی ، احداث مراکز درمانی کمهره نودان ، دریس،جره ده و بالاده کازرون ، فورگ داراب و قادرآباد هنوز اجرایی نشده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: احداث مسجد دانشگاه با 8/7 میلیارد ریال و تخصیص 20 میلیارد ریال برای کمک به دانشکده پزشکی ، داروسازی ودندانپزشکی نیزدر حال عقد قرار داد وبیمارستان 32 تختخوابی علامرودشت توسط خیر در حال احداث است.
وی اظهار داشت: تخصیص 50 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز فاز دوم مرکز ترومای شهید چمران شیراز نیز با 1/4 میلیارد ریال در دست اقدام است.ک/3 680 /675 /679 شماره 058 ساعت 13:09 تمام
۰ نفر