۲۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7139053
T T
۰ نفر
هماهنگی مربیان و خانواده مهمترین عامل در تربیت دانش آموزان است ..............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/07/1390 آموزش.آموزش و پرورش.پیوند اولیاء و مربیان رشت - در پیام وزیر آموزش و پرورش که به مناسبت نواخته شدن زنگ پیوند در مدارس گیلان، قرائت شد؛ آمده است: هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان است.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، در پیام "حمیدرضا حاجی بابایی" که توسط "فرشید سیاری" معاون اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش قرائت شد، آمده است: خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به شمار می آیند که در صدر عوامل تاثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرار دارند.
در ادامه این پیام آمده است: هر یک از دو کانون "خانه" و "مدرسه" به تنهایی امکان عمل موفقیت آمیز را نخواهند داشت و باید به عنوان یک مرکز و نهاد تعلیماتی و تربیتی تلقی شوند و مجموعه سیاست ها و برنامه هایی که آموزش و پرورش طراحی و به اجرا در می آورد، در این دو کانون بر اساس یک سیاست، بینش و یک هدف دنبال شود.
در پیام وزیر آموزش و پرورش افزوده شده است: اولیا به عنوان صاحبان اصلی سرمایه های با ارزش، دارای حق اظهار نظر، نظارت و در بعضی موارد حق دخالت در مسایل آموزش و پرورش را دارند و تنها در این صورت است که فرایند پیچیده و عمیق تربیت و تعلیم می تواند به شکل درست و شایسته ای به اجرا گذاشته شود و موجب رشد و تعالی گردد و نقش آفرینی اولیای دانش آموزان در همراهی هدفمند با مدرسه تحقق یابد.
در این پیام بیان شده است: ماه مهر علاوه بر آنکه سرآغاز فعالیت های آموزش و پرورشی مدارس داخل و مدارس ایرانی خارج از کشور است، سرفصل "پیوند اولیا و مربیان" نیز به شمار می آید.
در پیام حاجی بابایی آمده است: هفته پیوند اولیا و مربیان فرصت ارزشمندی است که در آن زمینه های شکل گیری یکی از پرشکوه ترین جلوه های مشارکت اولیا در جهت اصلاح امور و تحقق اهداف و آرمان های متعالی تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی مهیا شود.
در ادامه این پیام آمده است: فعالیت پویا و موثر انجمن های اولیا و مربیان جز با حضور چشمگیر و مسوولانه اولیای متعهد، معلمان و مربیان دلسوز و مدیران توانمند و سختکوش مدارس میسر نیست.
حاجی بابایی در پیام خود آورده است: بنابراین مشارکت مجدانه و فعال همه پدران و مادران برای تعیین نمایندگان شایسته و دردآشنای خود در هفته آغازین سال جدید تحصیلی و تشکیل منظم و پیگیر جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس و همراهی هدفمند در طول سال تحصیلی، امری خطیر و سرنوست ساز است.
به گزارش ایرنا، زنگ "پیوند اولیا و مربیان" صبح روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان نواخته شد.
24 تا 30 مهر هفته پیوند اولیاء و مربیان نامگذاری شده است. ک/2 7286/695/508
۰ نفر