۳۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7140095
T T
۰ نفر
برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد ..................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/07/1390 آموزش.دانشگاه پیام نور.دانشجویان جدیدالورود رشت - نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها گفت: ایجاد چنین کرسی هایی یکی از برنامه های مجلس در برنامه پنجم توسعه بودکه وزارت علوم بایستی موجبات برگزاری این کرسی ها را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، "جبار کوچکی نژاد" روز شنبه در مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور رشت افزود: متاسفانه برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها پس از گذشت شش ماه از برنامه پنجم توسعه کشور در حد صدور یک دستورالعمل باقی مانده است.
وی با بیان اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها مورد تاکیدات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت توسعه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مراکز آموزش عالی تاکید دارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه ها را بهترین مکان برای نقد و بررسی و هدایت مسوولان اجرایی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دانشجویان در کرسی های آزاد اندیشی بایستی آزادانه نقاط قوت و ضعف را بیان کنند.
وی دوران دانشجویی را روزهای خوب و زودگذر دانست و یادآور شد: این دوران، ایام سازندگی و تمرین مدیریت برای ساختن آینده ای بهتر است بنابراین بایستی قدرشان را بدانیم.
کوچکی نژاد با اشاره به اهمیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها و ضرورت توجه به این تشکل ها بیان کرد: تشکل های دانشجویی بهترین کمک برای رییس دانشگاه هستند.
رییس دانشگاه پیام نور استان گیلان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه پیام نور بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مقایسه با دانشگاه های باز دنیا، جهش خوبی داشته است.
دکتر "مرتضی رضایی صوفی" افزود: دانشگاه پیام نور بعد از یپروزی انقلاب اسلامی بر اساس اهداف، چشم اندازها و برنامه ریزی های خود حرکت رو به جلویی را به وجود آورد.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور جهش مثبتی را آغاز کرده، خاطرنشان ساخت: دانشجویان دانشگاه پیام نور با تلاش ها، زحمات و پیگیری های خودشان برای کسب علم و دانش موجب این جهش مثبت شده اند.
رضایی دانشگاه پیام نور را جزء چند دانشگاه برتر کشور بر اساس آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام و تصریح کرد: بیشترین خروجی های این دانشگاه به دوره های تحصیلات تکمیلی راه می یابند.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور زمینه های تحصیل برای بسیاری از افراد را فراهم کرده و علم را به اقصی نقاط کشور برده، ادامه داد: ورود به دانشگاه پیام نور به نسبت دانشگاه های دیگر آسان تر اما خروجی این دانشگاه مشکل است.
وی امکانات را ابزار اولیه برای رسیدن به توسعه دانست و گفت: بایستی در زمینه فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم برای تحصیل و پژوهش دانشجویان اقدامات لازم و مورد نیاز انجام گیرد.
رییس پلیس امنیت عمومی استان گیلان نیز در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور رشت گفت: پلیس بایستی احساس امنیت را برای شما دانشجویان و مردم به وجود آورد.
سرهنگ "مهرداد مهرگان" با بیان اینکه مشارکت اجتماعی با پلیس در قشر دانشجو با سایر اقشار تفاوت دارد، افزود: دانشجویان بایستی لحظه لحظه عملکرد پلیس را رصد و به او کمک کنند.
وی با اشاره به اهمیت امنیت در میان دانشجویان بیان داشت: دانشجویان بایستی راه درست را انتخاب و در گزینش دوستان دقت کافی داشته باشند. رییس پلیس امنیت عمومی استان گیلان خطاب به دانشجویان تاکید کرد: هر گونه مشکلی را با پلیس در میان گذاشته و همیشه احساس کنید که پلیس در کنار شما و برای شماست.
به گزارش ایرنا، طی سال جاری تحصیلی هفت هزار و 300 دانشجوی جدید کارشناسی و کارشناسی ارشد جذب دانشگاه پیام نور استان گیلان شدند.ک/2 7286/695/506
۰ نفر