۲۲ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7145371
T T
۰ نفر
60 میلیارد ریال اعتبار به صنایع دستی آذربایجان غربی اختصاص یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/22 فرهنگی.اعتبارات.صنایع دستی ارومیه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار به هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در سال جاری خبر داد.
محمد عبدلی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تخصیص این میزان اعتبار در دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان تصویب شد.
وی افزود: همچنین در جلسه هیات دولت مقرر شد سند سه اثر تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی واگذار شود.
وی گفت: این فضاها که با هدف راه اندازی بازارچه های هنرهای سنتی و صنایع دستی واگذار شده از قدمت زیادی برخوردار بوده و به زمان قاجار مربوط می شوند.
عبدلی ادامه داد: ساختمان هلال احمر در شهرستان تکاب، مدرسه هدایت در شهرستان ارومیه و ساختمان شهربانی در ماکو سه فضای تاریخی هستند که برای بازارچه های صنایع دستی این استان انتخاب شده اند.
وی اضافه کرد: احیا رشته های نساجی سنتی، صنایع چوبی، شیشه گری و پوشش های سنتی نیز در کارگروه فرهنگ و هنر بررسی و تصویب شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی یادآورشد: آموزش و ترویج صنایع دستی، برگزاری جشنواره اقوام ایرانی و برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی نیز در دستور کار برنامه های سال جاری این معاونت قرار گرفت.
عبدلی اظهارداشت: راه اندازی موزه صنایع دستی درساختمان سنگی کاخ باغچه جوق نیز در کارگروه فرهنگ و هنر پیشنهاد و تایید شد.
سفر هیات دولت در روزهای پایانی هفته گذشته به استان آذربایجان غربی در قالب هشتمین سفر از دور سوم سفرهای استانی انجام شد و برای آبادنی و توسعه این استان 200 مصوبه تصویب شد.
581/587 شماره 211 ساعت 14:57 تمام
۰ نفر