۷ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7148844
T T
۰ نفر

عشق به مربی و آموزه هایش در ذات کودکان نهفته است

۷ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7148844
عشق به مربی و آموزه هایش در ذات کودکان نهفته است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/07 فرهنگی.کودک و نوجوان.کانون ارومیه- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور گفت: عشق به مربی و آموزه هایش در ذات پاک کودکان نهفته است.
به گزارش ایرنا، سیدصادق رضایی، روز سه شنبه در دیدار با جمعی از کارشناسان و مسوولان واحدهای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی افزود: کودک با ویژگیهایی که دارد در شریف ترین دوران حیات خود یعنی دوره کودکی به امانت نزد ما سپرده می شود و مجموعه ای نظیر کانون، مسوولیت عظیمی در قبال این امانت های الهی دارد.
وی گفت: ما وظیفه داریم کودکان و نوجوانان را در مسیر تقوای الهی تربیت کنیم و مربیان، با توانایی و هنر خود می توانند از امکانات، ابزارها و فعالیت هایی که در مراکز کانون وجود دارد برای رسیدن به این هدف، بهترین بهره برداری را داشته باشند.
وی، جایگاه اختیار و اراده در تعلیم و تربیت انسان ها به ویژه در مقطع کودکی و دوره حساس نوجوانی را تشریح کرد و گفت: کودکان و نوجوانان که برخوردار از قدرت عقل و اختیار هستند بر اساس ذات پاک خداوندی خود، به مربیان خویش عشق می ورزند و گاه از آنان بیش از والدین، می آموزند و فرا می گیرند.
رضایی افزود: هیچ چیز جای اراده را در شکل دهی شخصیت انسان ها نمی گیرد و ایمان همراه با آگاهی، مهم ترین عنصر در پرورش انسان ها به شمار می رود.
وی در بخشی از صحبت هایش به انجام افعال اختیاری و غیر اختیاری در لحظه لحظه زندگی انسان ها اشاره کرد و یادآور شد: کسی در پیشگاه الهی به خاطر رنگ پوست، اندازه قد و قامت پاداش نگرفته و تنبیه نمی شود و انسان به خاطر داشتن اختیار، صاحب مسوولیت در برابر آن بخش از اعمالش می شود و دایره پاداش یا مجازات در حوزه این افعال است.
فریدون سیدمصطفوی، مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان نیز در این جلسه گفت: با احداث و تکمیل کتابخانه کانون در شهرستان تکاب و مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری در ارومیه، تمامی شهرهای استان صاحب مرکز فرهنگی هنری می شوند.
7129/581/587 شماره 108 ساعت 13:24 تمام
۰ نفر