۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7150023
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: شهید مطهری در برابر آینده اسلام احساس مسوولیت کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/12 اجتماعی.مناسبتها.شهید مطهری.معلم بیرجند - نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاد شهید مطهری شخصیتی بود که در برابر آینده اسلام احساس مسوولیت کرد.
حجت الاسلام حسین ابراهیمی روز یکشنبه به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اگر استاد مطهری در حوزه علمیه قم می ماند، قطعا از مراجع بود اما وقتی متوجه شد که در دانشگاهها افکار الحادی و تفکر مارکسیستی، کمونیستی و انحرافی جوانان را به سوی خود می کشاند، ایشان حوزه علمیه را ترک کرد و به دانشگاه رفت.
وی افزود: استاد مطهری سالیان متمادی در دانشگاه تدریس کرد تا فضای مارکسیستی و کمونیستی را به فضای اسلامی تبدیل کند بطوری که امروز بسیاری از جوانانی که در نظام جمهوری اسلامی مسوولیت دارند از تربیت شدگان شهید مطهری هستند.
او با بیان اینکه شهید مطهری از شخصیت های مورد اعتماد امام راحل بود، اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز تهران و شورای انقلاب به دستور امام راحل و توسط شهید مطهری شکل گرفت.
او با بیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره ) تمام کتابهای شهید مطهری مفید و مورد استفاده است، گفت: همه مباحثی که شهید مطهری مطرح می کرد عالمانه، مستدل و مستند بود.
وی همچنین با بیان اینکه تعلیم و تربیت کار انبیا است ، یادآور شد: شهید مطهری در دانشگاهها نقش انبیا را ایفا کرد و این قابل قدر دانی بود.
او با بیان اینکه کار معلمی کاری سخت و دشوار است ،افزود: شهید مطهری تعهد کرده بود که در برابر تعلیم ، مزدی نگیرد و در این مسیر قصد قربت کند.
وی همچنین اخلاص و پشتکار را بهترین درس برای الگو گرفتن معلمان از استاد شهید مطهری ذکر کرد.
665 /664/659 شماره 212 ساعت 19:47 تمام
۰ نفر