۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7153774
T T
۰ نفر

جشنواره گل محمدی در لاله زار بردسیر برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7153774
جشنواره گل محمدی در لاله زار بردسیر برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/31 فرهنگی.جشنواره.گل محمدی.بردسیر کرمان - چهارمین جشنواره گل محمدی روز جمعه با حضور استاندار کرمان، دبیر هیات دولت، نماینده مردم بردسیر در مجلس شورای اسلامی و برخی هنرمندان مطرح تئاتر و سینما کشور همچون علی دهکردی، حسن جوهر چی و علیرضا خمسه در لاله زار بردسیر کرمان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، استاندار کرمان جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر را دارای ظرفیت های بی پایان الهی عنوان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی و به ویژه دولت نهم و دهم برای شکوفایی این استعدادها سخاوتمندانه سرمایه گذاری کرده است.
حبیب الله دهمرده با اشاره به اینکه 25 درصد باغات کشور در استان کرمان قرار دارد، افزود: کرمان در زمینه تولید پسته، خرما و گردو رتبه اول کشور را دارا است.
وی با تاکید بر اینکه در استان کرمان همدلی و تعامل بین مسوولان بسیار است، گفت: وحدت کلمه بین مسوولان باعث شده این استان رکورد دار در همه ابعاد شود.
مجید دوستعلی دبیر هیات دولت نیز در این آیین ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به مردم دیار کریمان گفت: خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد و گل یکی از مصادیق زیبایی خداوند به شمار می رود.
رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جشنواره گفت: یک پنجم سطح زیر کشت گل محمدی در کشور در لاله زار بردسیر است.
علی کارنما افزود: وجود دو هزار و 250 هکتار گل محمدی در شهرستان بردسیر باعث شده سالانه 450 هزار تن انواع محصول در این شهرستان تولید شود به گزارش ایرنا، راه اندازی نمایشگاه فروش گل و گلاب و همچنین صنایع دستی مردم بومی این منطقه از جمله برنامه هایی بود که در حاشیه برگزاری این جشنواره اجرا شد.
همچنین برپایی جنگ شادی، مسابقات ورزشی، برنامه های کودکانه، پاراگلایدر، کوچ عشایر و ماهیگیری به عنوان مهم ترین برنامه های جشنواره گل محمدی بود که در طول این جشنواره اجرا شد. ک/2 7438/2624/508 شماره 050 ساعت 15:14 تمام
۰ نفر