پانزدهمین جشنواره گل‌ محمدی لاله‌زار در گلزار شهدای کرمان آغاز به‌کار کرد

کرمان - ایرنا - آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار با حضور جمعی از مردم و مسئولان در جوار مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، جمعی از مسئولان از جمله امام جمعه و فرماندار بردسیر و فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس شبانگاه پنجشنبه در جشنواره گل محمدی لاله زار در گلزار شهدای کرمان حضور داشتند.

در این آیین فرماندار شهرستان بردسیر با اشاره به برگزاری افتتاحیه پانزدهمین دوره جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر گفت: دوم تیرماه جاری نیز در آیین اختتامیه جشنواره لاله زار در همان منطقه میزبان علاقمندان به این جشنواره هستیم.

حمزه وفایی افزود: آیین گلاب‌گیری لاله‌زار در سال ۹۷ به ثبت ملی رسیده و با توجه به اینکه کیفیت اسانس گل محمدی لاله‌زار ۲۵ تا ۵۰ درصد بهتر از دیگر مناطق گلاب‌گیری کشور است نظر بسیاری را به خود جلب کرده و شاهد افزایش تعداد علاقمندان به جشنواره گل محمدی هستیم.

وی با بیان اینکه جشنواره گل محمدی در سال ۹۸ در تقویم رویدادهای ملی کشور به ثبت رسیده است گفت: این جشنواره هرساله در ایام برداشت گل محمدی و با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری منطقه برگزار می شود.

وی از آحاد مختلف مردم برای حضور در جشنواره گل محمدی لاله زار دعوت کرد.

وفایی ضمن تشکر از سردار علی کارنما فرمانده تیپ مهندسی خیبر بیان کرد: یکی از پایه گذاران جشنواره گل محمدی لاله زار ایشان بود که در سال‌های ابتدایی برای بهتر برگزار شدن این جشنواره تلاش زیادی به کار برد.

پانزدهمین جشنواره گل‌ محمدی لاله‌زار در گلزار شهدای کرمان آغاز به‌کار کرد

فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس نیز ضمن گرامیداشت هفته جهاد سازندگی نیز در این آیین گفت: امروز با توجه به برگزاری مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار با همکاری کانون سنگر سازان بی سنگر و فرمانداری بردسیر قبور شهدای جهادسازندگی و دیگر شهدای استان کرمان گلباران شد و عطر خوش گل محمدی گلزار شهدای کرمان را در بر گرفت.

سردار علی کارنما افزود: جهاد سازندگی استان کرمان سه هزار و ۳۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرد که شهیدان سیف الدینی از اولین آنها بودند.

وی اظهار داشت: محمدحسن سیف الدینی در سال ۵۹ همزمان با شکستن حصر آبادان و برادرانش محمدحسین و عباس نیز در عملیات های دیگر به شهادت رسیدند.

کارنما با اشاره به الگو بودن مادر و خواهران شهدای سیف الدینی در پرهیزگاری افزود: در حال حاضر محمدجعفر سیف الدینی از برکات و افتخارات این استان و کشور به شمار می روند.

او بیان کرد: بچه های جهاد سازندگی، با عنوان سنگرسازان بی سنگر از سال ۱۳۵۹ وارد جبهه جنگ شدند و در کنار نیروهای ارتش و سپاه تلاش کردند و باعث خیر و برکت برای صحنه های جنگ شدند.

فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس ادامه داد: تعدادی از شهدای جهاد سازندگی در خاک بهشتی کرمان آرمیده اند و تعدادی دیگر در سطح کشور به خاک سپرده شده اند.
جشنواره گل محمدی دوم تیرماه جاری در لاله زار بردسیر برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha