۱۸ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7157447
T T
۰ نفر
توضیحات سازمان آتش نشانی بندرعباس دررابطه با آتش سوزی در بازارچه 22 بهمن ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/18 اجتماعی.حوادث.آتش سوزی.بندرعباس بندرعباس ـ مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی بندرعباس ضمن ارائه توضیحاتی درباره آتش سوزی بازارچه 22 بهمن این شهر ،گفت: دوسال پیش به شهرداری بندرعباس درباره خطرناک بودن فعالیت دراین محل،تذکرداده بودیم.
به گزارش ایرنا ،آتش پاد سوم فرجام دانش روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه در فاصله حدود300متری بازارچه 22بهمن نیزاری وجود دارد که تاکنون حداقل 10بار دچار آتش سوزی شده است ،افزود: طی سالهای گذشته نه تنها به هشدارها درباره خطرناک بودن این محل توجهی نشد بلکه شاهد افزایش غرفه های بازارچه بودیم.
وی خاطرنشان کرد که شهرداری بندرعباس در زمان حاضر با 890 غرفه دار برای فعالیت در این محل غیراستاندارد، قرارداد منعقد کرده است.
دانش سپس با تشریح جزییات عملیات اطفای حریق آتش سوزی روز یکشنبه بازارچه 22 بهمن که در جریان آن 579غرفه در آتش سوخت ،اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد کسبه محل ابتدا سعی کرده اند تا آتش را خاموش نمایند ولی با رسیدن دامنه آتش به غرفه عطر فروشی و انفجار بطری ها و اسپری ها و گسترش آن، نخستین تماس را در ساعت 11و 30دقیقه با آتش نشانی برقرار کردند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بندرعباس ادامه داد: بلافاصله دو تیم پیشرو با شش نفر آتش نشان ظرف مدت کمتر از 5 دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
وی گفت: این تیم با مشاهده وسعت آتش سوزی از سایر یگانها نیز درخواست کمک کرد و علاوه بر آن از ارگان های غرب بندرعباس نیز که با مشکل ترافیک مواجه نبودند مانند اداره بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش درخواست کمک شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بندرعباس افزود: وسعت دامنه آتش،ترافیک سنگین و وزش باد شدید و ازدحام جمعیت در محل حادثه به همراه غیر استاندارد بودن بازارچه، شرایط عملیات اطفا را با دشواری مواجه کرد و در نهایت آتش در ساعت 14 و سی دقیقه همان روز مهار شد.
دانش با استناد به اظهارات کسبه خاطرنشان کرد:به نظر می رسد دلیل این حادثه اتصال سیم برق در یک غرفه ساندویچ فروشی و سرایت آتش ناشی از آن به غرفه فروش حوله و غرفه های بعدی باشد.
جعفر بهاری میمندی سرپرست شهرداری بندرعباس نیزبا اشاره به گستردگی این حریق گفت: در جریان آتش سوزی پیش از ظهر یکشنبه در بازارچه 22بهمن بندرعباس 579 غرفه از مجموع 800غرفه این بازارچه دچار حریق شد.
خوشبختانه در این آتش سوزی ،هیچگونه تلفات و صدمات جانی گزارش نشده است.
ک/3 7192/667 /1323/شبک شماره 002 ساعت 01:21 تمام
۰ نفر