۱۵ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7162489
T T
۰ نفر
افق روشن فراروی بخش راه استان چهارمحال و بختیاری ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/15 اجتماعی.راه.توسعه راه شهرکرد- تصویب 16مصوبه درسومین سفر استانی هیات دولت به چهارمحال وبختیاری، افق روشنی را فراروی توسعه بخش راه این استان قرار داده است.
به گزارش ایرنا، تصویب این مصوبات در حالی است که اجرای چند طرح راه سازی در سفرهای اول و دوم هیات دولت با جذب اعتبارات کلان ملی ،سفرهای استانی دولت و دیگر بودجه های استانی باعث یک جهش توسعه ای در زمینه راه سازی این استان شده است.
بهره برداری ازبرخی طرحها نظیر تونل رخ،آغازتونل دوم رخ، چهارخطه کردن محور سامان -شهرکرد ، شهرکرد به پلیس راه - تونل رخ،محور لردگان - منج - بیدله و دردست اجرابودن چند طرح بزرگ از جمله چهارخطه کردن محورهای شهرکرد- بروجن - گندمان و سورشجان - فارسان - باباحیدر از جمله موفقیتهای بدست آمده در این بخش است.
مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری در این زمینه گفت: در دولت نهم و دهم به بخش راه این استان توجه ویژه شد.
سیف الله کریمی افزود:اعتبار اختصاص داده شده به بخش راه قبل از روی کار آمدن دولت نهم 20میلیارد ریال بود درحالی که پارسال این اعتبار به بیش از470میلیارد ریال و امسال به 500میلیارد ریال رسید.
به گفته وی ،در سفر سوم هیات دولت به استان نیز 16 مصوبه برای این استان تصویب شد که تسریع درمطالعه ارتقای سطح فرودگاه شهرکرد،تکمیل کردن طرح چهار خطه کردن شهرکرد به استانهای خوزستان -اصفهان طی سال 89 و 90 از جمله مهمترین این مصوبات بود.
کریمی، تسریع در اجرای احداث راه آهن مبارکه - سفیددشت و شهرکرد، پیش بینی اعتبار برای اجرای طرح احداث باند دوم شهرکرد-شلمزار ، احداث باند دوم گلوگرد-بلداجی- گندمان، طرح بهسازی محور شهرکرد- بازفت و چهارخطه کردن شهرکرد- بن- داران پس از اخذ مجوز قانونی و تسریع در رفع نقاط حادثه خیز محور بروجن - مبارکه از دیگر مصوبات این سفر بود.
وی،اختصاص 150میلیارد ریال برای بهسازی و تکمیل راه های روستایی استان - مطالعه بهسازی محور لردگان- چهار طاق- ایذه و تسریع در احداث جاده کمربندی شهرکرد- انجام مطالعات آزاد راه شهرکرد به آزادراه کنارگذر غربی اصفهان و تسریع در اجرای بهسازی محور بروجن -دهاقان را بخش دیگری از این مصوبات برشمرد.
مدیرکل راه وترابری استان،تسریع درمطالعات محور سه راهی گوشکی به قرح توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، احداث ساختمان اداره راه و ترابری،خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری و تکمیل سالن های فرودگاه شهرکرد و تجهیزات ایستگاه های هواشناسی را از دیگر مصوبات دور سوم سفر استانی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری دارای 6/2 درصد از راه های کشور است.
7360/671 شماره 191 ساعت 21:28 تمام
۰ نفر