۲۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7172256
T T
۰ نفر
روحانیون اهل سنت خراسان شمالی اهانت به قرآن را محکوم کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/23 سیاسی.اهانت به قرآن کریم.اهل سنت بجنورد _ شماری از علما و روحانیان ترکمن اهل سنت خراسان شمالی اهانت صورت گرفته به کتاب مقدس قرآن توسط گروهی افراطی در آمریکا را محکوم کردند.
آنان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند: اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان، طرحی جدید از سوی آمریکا و صهیونیست ها است که علیه مسلمانان اجرا می شود.
امام جماعت روستای حصارچه در منطقه مرزی راز و جرگلان بجنورد گفت: اهانت به کلام الله مجید بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان جهان را داغدار کرده است و مسلمانان هرگز از کنار این اهانت براحتی نخواهند گذشت.
آخوند آنامحمد پروانه اظهار داشت: آمریکا و همدستانش همواره تلاش دارند تا به اسلام ضربه بزنند و از این طریق به اهداف شومی که در سر دارند دست یابند.
امام جماعت و مدیر مدرسه ارشادی دویدوخت در این منطقه مرزی نیز با تسلیت این مصیبت عظیم به مسلمانان جهان گفت: اهانت به قرآن کریم اهانت به همه ادیان توحیدی است.
آخوند نیازگلدی فروزش اظهار داشت: این اقدام ننگین فتنه جدیدی است که از سوی استکبار و به سرکردگی صهیونیسم جهانی صورت گرفته است.
وی گفت: این توطئه ربطی به مسیحیت و کلیسا ندارد بلکه استکبار جهانی می خواهد از این فرصت به نفع خود استفاده کند و در این مسیر از استفاده ابزاری از کلیسا و آلودن دامان روحانیون مسیحی نیز ابایی ندارد.
او افزود: مسلمانان یکبار دیگر با نشان دادن وحدت خود به دشمنان اسلام و قرآن این عمل ننگین را محکوم خواهند کرد.
امام جمعه اهل سنت منطقه جرگلان نیز با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، گفت : با این اهانت دشمنان نشان دادند که کینه عمیقی نسبت به جهان اسلام دارند.
آخوند رحیم صمدی اظهار داشت: مسلمانان باید از این حادثه درس گرفته و هوشیاری خود را در برابر کینه دشمنان اسلام حفظ کنند.
وی به پیام مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص اهانت نفرت انگیز نسبت به ساحت مقدس قرآن اشاره کرد و گفت: ما باید به گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، نسبت به این حادثه پیش آمده توجه ویژه داشته و با عمل به اوامر معظم له، فرصت را از دشمنان اسلام و قرآن بگیریم.
او همچنین از تهیه توماری در محکومیت اهانت به قرآن کریم توسط مردم اهل سنت ساکن در منطقه مرزی راز و جرگلان بجنورد خبر داد.
بیش از 10 درصد از جمعیت 811 هزار نفری خراسان شمالی را برادران ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند که در مناطق مرزی شهرستانهای بجنورد و مانه و سملقان سکونت دارند. ک/4 623/626 شماره 168 ساعت 20:00 تمام
۰ نفر