۳۱ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7173332
T T
۰ نفر

گروه ویژه پیگیری وزیر بهداشت عازم یاسوج شد

۳۱ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7173332
گروه ویژه پیگیری وزیر بهداشت عازم یاسوج شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/31 اجتماعی.پزشکی.یاسوج.ضارب یاسوج -رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در پی حمله به مسئول اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط همراهان یک بیمار که سه شنبه شب رخ داد گروه ویژه بازرسی به دستور مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به یاسوج اعزام شد.
حسام الدین نبوی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دکتر سادات و دکتر خلیفه گری از مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، دکتر چراغی مدیرکل دفتر پرستاری و مشاور وزیر بهداشت و مهدی ذهبی معاون دفتر پرستاری عضو این گروه هستند.
وی گفت: برای بررسی موضوع جلسه ای با حضور مسوولان استان و با حضور گروه ویژه بازرسی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تشکیل خواهد شد.
این دومین حادثه مشابه است که در یک ماه گذشته برای کارکنان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج رخ داده است.
صالح رخشان 44 ساله مسئول بخش اورژانس بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج در جریان بازدید شب گذشته خود از اورژانس این بیمارستان متوجه درگیری 3 نفر از همراهان یک بیمار با یک پرستار شده و برای پایان دادن به این درگیری وارد عمل شد که با پرتاب پوشه آهنی پرونده پزشکی بیمار از سوی یکی از همراهان، از ناحیه چشم چپ دچار جراحت شد.
پزشک معالج رخشان با اعلام این که سفیدی چشم وی دچار خونریزی شدید شده و از ناحیه قرنیه نیز دچار پارگی شده است، از ادامه معالجات بر روی چشم وی خبر داد.
ضاربان توسط ماموران انتظامی کلانتری 12 یاسوج، دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.
جمعی از کارکنان ، پزشکان و پرستان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در اعتراض به این عمل چهارشنبه در محوطه این بیمارستان تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.
علی کامکار معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جمع معترضان گفت : یقین داشته باشید که این اتفاق را از طریق مجرای قانونی با سرعت و قاطعیت پیگیری می کنیم.
معاون درمان و مشاور امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در جمع پرستاران و کارکنان معترض ضمن ابراز نگرانی از این اتفاق ناگوار، خواستار برخورد قاطع با عاملان برخورد فیزیکی همراهان بیمار با مسئول اورژانس این بیمارستان شد.
اورنگ ایلامی افزود: این اتفاق ناخوشایند نباید خدمت رسانی در اورژانس را تحت تاثیر قرار دهد.
دکتر عنبری رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز با بیان اینکه باید برای این گونه برخوردهای تاثر برانگیز چاره اندیشی شود، گفت: فضای فیزیکی این بیمارستان قدمتی 40 ساله دارد و با توجه به حجم بالای مراجعین جوابگوی نیازهای مردمی نیست و تسریع در افتتاح بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید. 563 شماره 131 ساعت 18:06 تمام
۰ نفر