۳۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7178253
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت رشت:هدفمندکردن یارانه ها، یک جهاد است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/30 سیاسی.نماز جمعه.رشت رشت- امام جمعه موقت رشت گفت:اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور که توسط دولت انجام می شود، یک جهاد است.
به گزارش ایرنا،سیدکاظم میر حسینی اشکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت افزود: همه مردم باید در این جهاد شرکت کنند و دولت را یاری دهند.
وی ادامه داد: ملت ما آزمونهای بسیاری را در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته و سربلند بوده است که هدفمندکردن یارانه ها آزمون دیگری است که ازآن نیز سربلند و پیروز بیرون خواهد آمد.
وی اظهار داشت: هدفمندکردن یارانه ها به معنی حذف یارانه ها نیست بلکه به مثابه مدیریت صحیح و توزیع عادلانه ثروت در جامعه است.
امام جمعه موقت رشت گفت:اجرای این قانون به سود طبقه مستمند جامعه است زیرا با اجرا شدن آن دسترنج انسانهای فقیر و مستمند به خود آنها برمی گردد و جلوی استفاده افراد ثروتمند از آن گرفته می شود.
وی یاد آورشد:این اقدام در راستای جهش و شکوفایی اقتصادی و بهینه سازی مصرف در جامعه انجام می شود.
وی افزود: دولت های قبلی نیز می خواستند این طرح را اجرا کنند اما نتوانستند و دولت کنونی با جرات خواستار اجرای آن است.
وی با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مورد تایید همه اقتصاد دانان است، اظهار داشت: حتی اقتصاددانان خارجی نیز بر نقش موثر و مثبت آن بر روی اقتصاد ایران و رشد کشور تاکید دارند.
او گفت:اجرای این قانون مشکلاتی دارد اما اگر می خواهیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم باید این کار انجام شود و مردم نگران نباشند زیرا دولت پیش بینی لازم را در این زمینه انجام داده است.
وی تاکید کرد: گاهی برای درمان یک بیماری می بایستی جراحی انجام داد واجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در واقع یک جراحی ضروری برای رفع بیماریهای اقتصادی کشور است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه رشت به سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره کرد و افزود: استقبال پر شور مردم از مقام معظم رهبری نشانه ولایت پذیری مردم ماست.
وی اضافه کرد:این ولایت پذیری تمرینی برای آمادگی جهت حضور امام زمان (عج )است.
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود خوستار توجه بیشتر مسوولان استان گیلان برای رفع مشکلات مردم و پرهیز از رفتارهای شعاری و تبلیغاتی شد.
543/516 شماره 090 ساعت 16:24 تمام
۰ نفر