۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7183425
T T
۰ نفر
گسترش تعاملات آذربایجان غربی با ترکیه در حوزه گردشگری تاکید شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/01 فرهنگی.روابط خارجی.گردشگری ارومیه- گسترش تعاملات فیمابین آذربایجان غربی و استان های مرزی ترکیه در دیدار روز دوشنبه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سرکنسول ترکیه در ارومیه مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله علیزاده روز دوشنبه در این دیدار گفت: مرز مشترک ایران و ترکیه در آذربایجان غربی، از دیرباز مرز صلح و دوستی بوده و مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی موجب وفاق و همدلی مردمان منطقه است.
وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات راه اندازی خط هوایی ارومیه - وان ترکیه افزود: این اقدام گام موثری در توسعه و تعمیق تعاملات بین استان های مرزی ایران و ترکیه است.
وی گفت: راه اندازی این خط هوایی علاوه بر تسهیل سفر و توسعه گردشگری، نقش مهمی در گسترش همکاری های تجاری و فرهنگی طرفین دارد.
اردغان اوداباش سرکنسول ترکیه در ارومیه نیز در این دیدار مشترکات جغرافیایی و فرهنگی بین آذربایجان غربی و استان های مرزی ترکیه را زمینه ساز تحکیم پیوندهای مردم دو سوی مرز عنوان کرد.
در این نشست در خصوص راهکارهای اجرایی شدن طرح راه اندازی خط هوایی ارومیه - وان بحث و تبادل نظر شد.
راه اندازی این خط هوایی از مصوبات اجلاس اخیر توسعه همکاری های اقتصادی استانهای مرزی ترکیه و ایران است که آبان ماه امسال با شرکت والیان پنج استان ترکیه در ارومیه برگزار شد.
آذربایجان غربی با کشور ترکیه حدود 500 کیلومتر مرز مشترک دارد.
581 شماره 164 ساعت 18:18 تمام
۰ نفر