۱۲ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7191314
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: توسعه زیرساختهای منطقه آزاد انزلی ضروری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/12 اقتصاد.منطقه.آزاد.انزلی بندرانزلی - نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل و توسعه زیرساختهای ضروری برای بهره برداری از مزیت ها و پتانسیل های موجود در این منطقه تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، حسن خسته بند روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه آزادانزلی اظهار داشت: توسعه زیرساختهای این منطقه با هدف ایجاد ظرفیت های جدید برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، مهمترین اولویت کاری این منطقه باید باشد چراکه سرمایه گذار با لحاظ نمودن سود و امنیت سرمایه اقدام به فعالیت می کند.
وی قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب را مزیت بی نظیر منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر این کریدور با ظرفیت ترانزیت 50 میلیون تن کالا در سال مزیت بسیار ارزشمندی برای منطقه آزاد انزلی و استان گیلان محسوب می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کریدور شمال - جنوب را کریدور قرن 21 نامید و افزود: وجود این منطقه و جاذبه ها و ظرفیت های قانونی آن امکان بهره برداری های متنوع از چنین فرصتی را چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی نصیب گیلان و کشورمان می کند.
وی ادامه داد: کریدور شمال - جنوب ، مسیر حمل و نقل بار از آسیای جنوب شرقی به اروپا را 11 هزار کیلومتر کاهش داده، 30 تا 45 درصد از هزینه بار و مدت زمان حمل بار را از حدود 46 روز به 23 روز کاهش می دهد.
خسته بند خاطرنشان کرد: این ظرفیت های کم نظیر در صورت ایجاد و تکمیل زیرساختهای مهمی چون راه آهن و توسعه بنادر می تواند میلیاردها دلار ارز نصیب کشور نماید.
وی دارا بودن موقعیت مناسب برای پردازش کالا را دیگر مزیت منطقه آزاد انزلی عنوان و تصریح کرد: امکان صادرات مجدد، ترانزیت کالا و خدمات، وجود تالاب بین المللی انزلی و دیگر ظرفیت های گردشگری در سطح منطقه و نیروی انسانی ماهر تنها بخشی از پتانسیل های منطقه آزاد انزلی را تشکیل می دهد.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی خواستار برطرف شدن مشکل معارضین زمینهای منطقه شد و گفت: در این رابطه نمایندگان استان گیلان آمادگی هر کمکی به این سازمان را دارند.
وی در رابطه با برگزاری نخستین نشست هم اندیشی میان مدیرعامل و هیات مدیره منطقه آزاد انزلی با نمایندگان استان گیلان بیان داشت: رویکرد مثبت مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی در برگزاری جلسات هم اندیشی با نمایندگان استان، نویدبخش توسعه همکاری ها و موجب بالندگی استان گیلان است و مسوولان و منتخبان مردم استان گیلان نیز این آمادگی را دارند که برای دستیابی به اهداف توسعه یافتگی در کنار مسوولان منطقه آزاد انزلی باشند.
خسته بند روحیه همکاری و مشورت با مسوولین و نخبگان استان در مدیرعامل جدید منطقه آزاد را ستودنی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این سنت حسنه الهی در میان سایر مدیران استان نیز نهادینه شود.ک/2 620/695/506 شماره 099 ساعت 16:30 تمام
۰ نفر