۱۴ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7191571
T T
۰ نفر
تالاب کانی برازان مهاباد پذیرای شش هزار قطعه پرنده مهاجر است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/14 اجتماعی.محیط زیست.مهاجرت پرندگان مهاباد - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب کانی برازان این شهرستان امسال پذیرای بیش از شش هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر است.
فاروق سخنور، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان آبزی و کنار آبزی که برای زمستان گذرانی و استراحت وارد این تالاب شده اند شامل غاز خاکستری، حواصیل ، پلیکان، تنجه، فلامینگو و انواع مرغابی و اردک هستند.
وی اظهار داشت: این تالاب به دلیل وضعیت مناسب آن، استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است که همه ساله در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند.
سخنور گفت: در میان این پرندگان گونه های نادر و در خطر انقراضی چون اردک سرسفید، اردک مرمری و اردک تاج دار نیز دیده شده اند.
وی پیش بینی کرد: امسال بیش از 10 هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر وارد تالاب های شهرستان مهاباد شوند.
تالاب کانی برازان، با وسعتی افزون بر 900 هکتار در 30کیلومتری شمال شهرستان مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده و هم اکنون از جمله مهمترین تالابهای استان اذربایجان غربی برای زمستان گذرانی و تخمگذاری پرندگان به حساب می آید.
وجود تالابهای کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق در مهاباد به دلیل برخورداری از شرایط زیست محیطی مناسب به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل کرده است.
584/645/ 1645 شماره 047 ساعت 11:09 تمام
۰ نفر