۳۰ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7201036
T T
۰ نفر
جشنواره نمایشی لاله های سرخ استانهای زاگرس نشین به کار خودپایان داد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/30 فرهنگی.داخلی.جشنواره لاله های سرخ.اندیمشک دزفول _ نوزدهمین جشنواره منطقه ای نمایشی لاله های سرخ استانهای زاگرس نشین کشور شامگاه جمعه با معرفی نفرات برگزیده در اندیمشک به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه هنر جایگاه ارزشمندی در جامعه دارد گفت: هنر می تواند به عنوان عامل بسیار مفیدی برای انتقال ارزشهای اسلامی و انقلابی باشد.
حجت الاسلام لطف الله سپهر افزود: امروز در عرصه فرهنگی، رسالت بزرگی داریم و باید این رسالت را بخوبی انجام دهیم.
دبیر جشنواره لاله های سرخ نیز با بیان اینکه تئاتر از جذاب ترین صحنه هایی است که زندگی انسان در آن نمایان می شود گفت: تئاتر یک منبر برای انتقال و بیان ارزشهای دینی و اسلامی به سایر ملل است.
وی افزود: ما باید پیام شهداء و لاله های سرخ گلگون کفن را با هنر برای آیندگان باقی بگذاریم زیرا بیش از 70 درصد شهدای ایران در جنگ تحمیلی در خوزستان بوده و امروز خوشحال و خرسندیم که جشنواره نمایشی لاله های سرخ با هدف انتقال پیام همین شهداء نوزدهمین سال خود را نیز بخوبی و با کیفیتی بالا پشت سر گذاشت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک نیز با تقدیر از تلاش کلیه دست اندرکاران این جشنواره نیز گفت: هنرمندان قشر پویای جامعه هستند و در صورت حمایت می توانند بهترین تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشند.
وی افزود: 129 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد هفت اثر به مرحله نهایی راه یافت که به روی صحنه رفتند.
کرامت میری برگزاری این رویداد فرهنگی را کاری بسیار ارزشمند در رونق هنر تئاتر منطقه دانست و افزود: 13 اداره شهرستان در این جشنواره همکاری خوبی داشته اند که از همه این عزیزان قدردانی می شود.
در ادامه از نفرات برگزیده نمایش های نوزدهمین جشنواره لاله های سرخ 12 استان زاگرس نشین کشور تجلیل شد.
در بخش بروشور محمد لهراسبی برای نمایش 10 و 45 دقیقه از اندیمشک،در بخش موسیقی فرشاد صیفی آهنگساز نمایش مجلس نامه طوبی از خرم آباد ،در بخش طراحی لباس سعید گلچمن برای نمایش گردنبند از خمین،طراحی صحنه حدیث حسنوند برای نمایش مجلس نامه طوبی از خرم آباد و بخش طراح گریم محمد قاسمی برای نمایش یقه خرگوشی از ملایر هر کدام لوح تقدیر جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال هدیه نقدی دریافت کردند.
در بخش بازیگری زن، سحر مقصودی بازیگر اتوبان سکوت از کرمانشاه و نسرین بیگدلی بازیگر نمایش 10 و 45 دقیقه از اندیمشک بطور مشترک دیپلم افتخار رتبه اول و مبلغ دو میلیون و 500 هزار ریال دریافت کردند.
همچنین لوح تقدیر رتبه اول بازیگری مرد همراه با دیپلم افتخار و مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال به علی علیزاده بازیگر نمایش اندیمشک 10 و 45 دقیقه از اندیمشک اهداء شد.
در بخش نمایشنامه نویسی لوح تقدیر و سه میلیون ریال به اصغر خلیلی برای نمایش مجلس نامه طوبی از خرم آباد اهداء شد.
رتبه نخست بخش کارگردانی را هم حمید عرب برای نمایش شب نامه از خمین لوح تقدیر و 3 میلیون ریال از آن خود کرد.
همچنین هنرمندان گروه نمایش تنگستان گروه برگزیده اخلاق معرفی شدند.
در پایان این جشنواره نمایش اندیمشک 10 و 45 دقیقه از شهرستان اندیمشک به عنوان نمایش راه یافته به جشنواره ملی مقاومت برگزیده و معرفی شد.
نوزدهمین جشنواره نمایش لاله های سرخ با حضور استانهای زاگرس نشین از 26 تا 29 بهمن در اندیمشک برگزار شد و داوری این جشنواره را آقایان رامسین کبریتی استاد نمایش از تهران،سعید آلبوعبادی و سعید بهروزی از هنرمندان برجسته اهواز بر عهده داشتند.
مدیرکل ارشاد خوزستان در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:نگرش ما به تئاتر یک نگرش کیفی و محتوایی است و تلاش می کنیم در این راستا نمایش های استان سطح بالایی داشته باشند.
حجت الاسلام لطف الله سپهر افزود:در خوزستان جشنواره های تئاتر قابل توجهی در حوزه های مختلف وجود دارند و ان شاء الله در سال آینده شاهد شکوفایی بیشتر هنرمندان خوزستانی در این وادی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه زبان هنر نمایش بسیار گویا وجذاب است گفت:در این وادی می توان ارزشها ومعارف دینی را به بهترین شکل ممکن اشاعه داد.
وی افزود: نوزدهمین جشنواره لاله های سرخ با معرفی یک اثر به جشنواره ملی مقاومت گامی مثبت در راستای بالندگی هنرمندان در عرصه ملی است.
دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر لاله های سرخ گفت:تلاش می شود جشنواره لاله های سرخ در سال های آتی برای پاسداشت شهدای نظام اسلامی به عنوان جشنواره لاله های سرخ انقلاب اسلامی در سطح ملی برگزار شود.
538/7281/ 640 شماره 030 ساعت 11:24 تمام
۰ نفر