۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7202079
T T
۰ نفر
نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزیدگان خود را شناخت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/05 فرهنگی.کنگره شعر دفاع مقدس.برگزیدگان.یزد یزد - نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس امروز پنجشنبه با معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر در یزد به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار اعزامی گروه فرهنگی ایرنا به یزد، هیات داوران این کنگره پس از بررسی آثار ارسالی به جشنواره در چهار بخش دفاع مقدس ، مقاومت بین الملل ، دفاع مقدس با مفاهیم و مضامین شعر عاشورایی و شعر کودک و نوجوان شاعران زیر را به عنوان برگزیدگان و شایستگان تقدیر معرفی کرد.
*در بخش شعر دفاع مقدس * رتبه نخست این بخش به محمدرضا شرفی خموشان از ورامین اختصاص یافت و علیرضا رجبی علیزاده و مهدی نظارتی زاده هر دو از استان اصفهان به طور مشترک رتبه دوم را از آن خود کردند.
همچنین مهدی فرجی از اصفهان و امید مهدی نژاد از تهران مشترکا سوم شدند.
* در بخش شعر دفاع مقدس با مضامین عاشورایی * در این بخش رتبه اول به علی اصغر شیری از قم اختصاص یافت و مهدی شهابی از آذربایجان شرقی و سید علی شکر اللهی از اصفهان مشترکا دوم شدند.
احمد حسین پور علوی از قم و سمیه ابراهیمی از مازندران مشترکا عنوان سوم را از آن خود کردند.
* در بخش مقاومت بین الملل * رتبه اول به علی داوودی از تهران اختصاص یافت و لیلا کرد بچه و صدیقه مراد زاده هر دو از تهران مشترکا به مقام دوم دست یافتند.
طیبه سلمانی نژاد از یزد رتبه سوم را کسب کرد.
*در بخش کودک و نوجوان * محمد صادق فدایی از یزد اول و فائزه رستکی از مازندران و مریم اسلامی از خراسان رضوی مشترکا دوم شدند.
حامد محقق از تهران و معصومه سادات وزیری از خراسان رضوی مشترکا حائز رتبه سوم شدند.
همچنین در این مراسم از زکریای اخلاقی به عنوان شاعر اثر گذار یزدی هم تقدیر شد.
میلاد عرفان پور از تهران و سید حسن مبارز از خراسان رضوی عناوین تقدیر بخش دفاع مقدس را از آن خود کردند.
از برگزیدگان این کنگره هم با اهدای سکه ، لوح تقدیر و تندیس جشنواره قدردانی شد.
داوران کنگره مذکور جواد محقق، علی محمد مودب ، مصطفی محدثی خراسانی، حبیب الله رزمجویی ، سینا علی محمدی ، بیژن ارژن ، بابک نیک طلب، سیدضیاء الدین شفیعی، عباس براتی پور و محمود اکرامی فر بودند.
نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس از روز سه شنبه با حضور استاندار ، سردار خاتمی معاون هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مسوولان و شاعران در ساختمان شهدای امداگر هلال احمر یزد آغاز شد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.ک/2 1630/1968 شماره 144 ساعت 14:09 تمام
۰ نفر