۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85329238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی در سبزوار برگزار شد 

سبزوار- ایرنا- آیین پایانی یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و همایش ۲ هزار شهید دیار سربداران روز پنجشنبه در سبزوار برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در آیین پایانی این جشنواره در فرهنگسرای امام رضا(ع) این شهرستان گفت: هنر و به ویژه شعر و ادبیات از مهمترین ابزارها برای حفظ ارزشهای اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس است.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: شهرستان سبزوار با  پیشینه تاریخی درخشان در عرصه علم و ادب از دیرباز تاکنون، امروز توفیق میزبانی از شاعران و اهالی ادب استان را داشت.

وی گفت: البته در عرصه هنر، ادبیات  جایگاه و نقش  ویژه ای در حفظ  ارزشهای دفاع مقدس و ارزش‌های دینی بر عهده داشته چنانکه نقش شاعر در بیان مطالب بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: یکی از محورهای این جشنواره در سطح بین المللی بود که از این طریق شاعران مظلومیت مردم مظلوم فلسطین را که زیر یوغ صهیونیستهای جنایتکار هستند، با زبان فاخر شعر بیان کردند.

مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این آیین  گفت: شعر یکی از مهمترین عوامل مانایی اندیشه ها و تفکرات است و شاعران انقلابی و متعهد با سروده های خود منادیان شعر و ادبیات پایداری و مقاومت هستند.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: پس از فراخوان، یکهزار و ۱۰۰ اثر از سوی ۲۶۶ شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که میزان آثار ارسالی نسبت به دوره قبل سه برابر رشد داشت و این روند مایه مباهات برای جامعه هنری و شاعران خراسانی است.

دبیر یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی نیز گفت: مرحله استانی این جشنواره در ۱۲ محور اصلی در بخش های دفاع مقدس و مقاومت شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان، خانواده‌های ایثارگر و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی در عرصه بین‌الملل، ولایت‌محوری و جهاد تبیین برگزار شد.

بهروز رحیمی افزود: علاوه بر این موارد در بخش‌هایی شامل شهدای مدافع امنیت، جنگ نرم، کودک و نوجوان، نقش زنان در دفاع مقدس، دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شهدای روحانی دانشجو و دانش آموز، طنز در شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه نیز این جشنواره آثاری را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در چهار بخش دیگر شامل دفاع مقدس جلوه ‎ای از قرآن و انسان‌سازی، از قیام گوهرشاد تا شهدای عفاف، شهدای سومین حرم (شهدای شاهچراغ) و عملیات طوفان‌الاقصی آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

رحیمی گفت: پس از بررسی آثار با حضور داوران سرشناس کشوری سرانجام ۶ نفر در بخش شعر بزرگسالان، سه نفر در بخش شعر کودک و نوجوان، یک نفر در بخش شعر طنز و یک نفر در بخش گویش محلی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

دبیر یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی افزود: با توجه به محورهای فراخوان در این جشنواره ۱۶ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.

جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی در سبزوار برگزار شد 

در آیین پایانی یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی از افراد برتر با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha