۱۷ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7204868
T T
۰ نفر
جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی آماده میزبانی از مسافرین نوروزی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/17 فرهنگی.جلسه تسهیلات نوروزی.احمدزاده.هلال احمر ارومیه- جانشین ستاد طرحهای نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: هلال احمر استان با آمادگی کامل به استقبال میهمانان نوروز 90 می رود.
علی احمدزاده روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی جمعیت هلال احمر استان، افزود: همزمان با سراسر کشور، اجرای طرح راهنمایی و تکریم مسافرین نوروزی، از 26 اسفند ماه جاری آغاز و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی، با اشاره به اینکه امسال در آستانه اجرای یازدهمین دوره این طرح هستیم، اظهارکرد: این طرح امسال با شعار راهنمایان جوان، امین آرامش مردم در 28 چادر راهنمای نوروزی که در مبادی ورودی شهرهای استان و مسیرهای پرتردد برپا شده که ارایه خدمات خواهند داد.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی یادآورشد: 650 نفر از جوانان امدادگر در طول مدت 18 روز، به میزان 950 نفر ساعت روز، در اجرای این طرح مشارکت دارند.
وی، افزود: به منظور رفاه حال مسافرین نوروزی، 23 خیمه اقامه نماز نیز درمکانهای مختلف برپا شده است.
احمدزاده همچنین در خصوص ارایه تسهیلات امداد و نجات جاده ای گفت: 21 پایگاه امداد و نجات جاده ای سیار و ثابت با یکهزار و 260 نفر روز امدادگر، 420 راننده و 840 نفر پرسنل با تجهیزات کامل به صورت شبانه روزی در خدمت مسافرین نوروزی می باشند.
وی، خاطرنشان کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه و جلوگیری از بروز برخی مشکلات احتمالی در بارندگیها، این ستاد در نظر دارد علاوه بر برپایی محل اسکان موقت مسافرین در پارک ائللرباغی ارومیه که همه ساله پذیرای مسافرین نوروزی در این محل هستیم، با مشارکت سازمان همیاری شهرداری کانکس هایی نیز بدین منظور در محل مستقر شده و در اختیار میهمانان نوروزی قرار می گیرد.
وی، همچنین در خصوص توزیع بسته های فرهنگی به منظور شناساندن استان و ارایه اطلاعات سیاحتی و گردشگری به مسافرین افزود: 28 هزار جلد بروشور شامل مواردی همچون توصیه های ایمنی، اطلاع رسانی، شماره ها و جانمایی پایگاههای امداد و نجات و18 هزار جلد سالنامه آموزشی هلال احمر تهیه و چاپ شده که در طول ایام اجرای طرح بین مسافرین و به خصوص دانش آموزان توزیع خواهد شد.
در ادامه این جلسه حاضرین به ایراد نکته نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با اجرای هرچه بهتر این طرح پرداختند.
ارایه خدمات بیمه ای آسان به حادثه دیدگان احتمالی، تخفیف 20 درصدی رستورانها و غذا خوری ها به مسافرین نوروزی، تهیه بسته های غذایی، بهداشتی برای مسافرین، توزیع نقشه شهر و استان، برگزاری مسابقه پیامکی با اهدا جوایز از جمله مصوبات این جلسه بود.
7129/587 شماره 146 ساعت 18:12 تمام
۰ نفر