مدیرکل دفتر راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش: کیفیت آموزشی محصول
۲۲ آذر ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر:
7299394
مدیرکل دفتر راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش: کیفیت آموزشی محصول
بصیرت است
#
خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/09/22
علمی آموزشی.راهنمایی تحصیلی.فضلی خانی.اردبیل
اردبیل - مدیرکل دفتر آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش
گفت: کیفیت آموزشی محصول بصیرت است و با تحقق آن ، نظام تعلیم و تربیت
کشور نیز مطلوب خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، منوچهر فضلی خانی روز یکشنبه در همایش مدیران
مدارس راهنمایی مناطق و نواحی تحصیلی اردبیل افزود: کیفیت بخشی آموزش در
مدارس به بصیرت در باورها ، داشتن مهارت و صلاحیتهای حرفه ای عوامل انسانی
و بسترها و فرایندهای کیفیت ساز نیاز دارد.
وی اظهار داشت: برای رسیدن به بصیرت نیازمند دستیابی به تفکر و اندیشه
عمیقی هستیم که مدیران باید از آن بهره مند باشند.
وی داشتن چشم انداز روشن را ویژگی مدیر موفق دانست و بیان کرد: مدیری که
چشم انداز و افق روشن در پیش رو نداشته باشد ، مدیر درون مدرسه ای است
و نتیجه کار او به یادگیری عمیق منجر نخواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت تربیت دانش آموزان برای افقهای بلندمدت گفت: اگر
آموزشهای مدارس به جستجوگری دانش آموزان منجر نشود، آموزش توام با بصیرت
نخواهد بود.
فضلی خانی اضافه کرد: دانش آموزان در دنیای امروزی باید به موتور جستجو و
یادگیری خودسامان مسلح و مجهز شوند تا دانش و یادگیری آنها ارتباط
نزدیکی با نظام تربیتی کشور برقرار سازد.
وی جستجوگر بودن را هدف و غایت اساسی یادگیری و آموزشهای نظام تعلیم و
تربیت عنوان کرد و افزود:
در جریان یادگیری به خصوص در دوره تحصیلی راهنمایی معلمان و متولیان
آموزشی باید ویژگیهای روحی و تربیتی این گروهها را بشناسند تا این غایت
آموزشی بهتر محقق شود.
وی جستجوگر بودن ، داشتن تخیل ، شوق به اکتشاف و علاقه مندی به کار گروهی
را از جمله ویژگی های دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی ذکر کرد و اظهار
داشت: مدارس راهنمایی به علت حساسیت سنی دانش آموزان این مقطع باید سرشار
از احترام به دانش آموزان باشد.
مدیرکل دفتر آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش توجه به
غرور نوجوانی در کلاس ، تقویت روحیه جستجوگری و مشارکت دادن دانش آموزان
در تفکر و کارگروهی را ضروری خواند و گفت: مدیران و معلمان دوره راهنمایی
تحصیلی اگر صلاحیت حرفه ای لازم را داشته باشند ، این اهداف بهتر به نتیجه
می رسد.
در این همایش ، تعدادی از مدیران و مسوولان آموزشی دوره راهنمایی تحصیلی
نواحی و مناطق آموزش و پرورش اردبیل به ارایه دیدگاههای خود در خصوص
مشکلات و فرایندهای آموزشی این دوره تحصیلی پرداختند.ک3
شبد535** / 1647**618