۱۰ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7390033
T T
۰ نفر

غار دانیال سلمانشهر زیبا اما ناشناخته

۱۰ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7390033
غار دانیال سلمانشهر زیبا اما ناشناخته ................................................
نوشهر ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/01/87 داخلی.فرهنگی.گردشگری.غار.دانیال.
غار دانیال سلمانشهر تنکابن از جمله غارهای آبی و رودخانه ای ایران است که در سلسله جبال البرز واقع شده و دارای چشم انداز زیبا است.
این غار در پنج کیلومتری روستای دانیال از توابع شهر سلمانشهر واقع شده و از این روستا تا غار باید نیم ساعت پیاده روی کرد و دیدن آن برای هر گردشگری خاطره انگیز است.
دهانه غار سنگی بوده و برای ورود به آن باید حدود دو متر پایین رفت ، غار دارای یک شبه دالان اصلی به طول تقریبی یک هزار و 500 متر و عرض تقریبی 5/1 متر است که با پیج و خم های فراوان و گذر از از دالانهای تنگ و باریک پرآب و حوضچه های کوچک ادامه دارد.
سقف زیبای آن آمیخته به مواد آهکی و رود جاری و چشم انداز دلفریب در این غاز سبب شده تا بسیاری این غار را با غار علیصدر همدان مقایسه کنند.
این غار از چشمه ها و حوضچه های بسیار زیبا برخودار است و هوای آن در تابستان بسیار خنک و زمستان بسیار گرم بوده و وجود استالاکتیت و استالاک- میت های فوق العاده زیبا و به رنگ قهوه ای، مناظر جذاب و منحصر بفردی را بدان بخشیده است.
بیشتر غارنوردان تاکنون توانسته اند تا حدود سه کیلومتری عمق این غار پیش بروند و هنوز انتهای آن بر کسی مشخص نشده است ولی غارنوردان طول آن را شش هزار متر تخمین زده اند.
غار دانیال با جاذبه های طبیعی و ورزشی فراوان بهشت غارنوردان و طبیعت ـ گردان نام گرفت و ورزشکاران زیادی آرزوی عبور از تونل این غار را در سر می پرورانند.
آب غار دانیال از چند چشمه کوچک تامین می شود که آب این چشمه پس از پیوستن به یکدیگر، رود کوچکی را تشکیل می دهند و در طی مسیر این غار آب جاری است از اینرو آن را، غار رودخانه ای ایران نامیدند.
به گفته برخی از اهالی به دلیل محدودیت های منابع طبیعی تاکنون در زمینه احیای صنعت گردشگری در این غار سرمایه گذاری نشده است.
تعریض و آسفالت جاده خاکی، احداث کمپها و استراحتگاه های ارزان قیمت و ایجاد امکانات رفاهی حاشیه غار دانیال موجب رونق صنعت گردشگری در این منطقه می شود.
به تاکید کارشناسان امر، در صورت سرمایه گذاری ، این غار می تواند گردشگران و غارنوردان داخلی و خارجی بیشتری را به خود جذب می کند.
"مهرداد رشیدی" مسافری تز تهران که خبرنگار ایرنا به هنگام دیدن غار با او همسفر شد، از ارایه نشدن کمترین امکانات برای دیدن این غار ابراز تاسف کرد.
وی افزود : مناطق گردشگری بسیار زیبا و منحصر بفردی در کشور داریم که باید به ملت و حتی جهانگردان خارجی شناسانده و معرفی شود.
وی برنامه ریزی و اختصاص اعتبار برای ایجاد امکانات رفاهی برای دیدن این غار را از سوی متولیان امر بسیار ضروری دانست.
یک از اهالی منطقه نیز به خبرنگار ایرنا گفت : برخی از گردشگران برای دیدن این غار به این منطقه می آیند و از نبود امکانات گلایه دارند.
استان مازندران 13 پارک جنگلی ، 12 آبشار و 700 اثر تاریخی ثبت شده دارد. ک/3 621/508 شماره 078 ساعت 11:39 تمام
۰ نفر