۴ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7399332
T T
۰ نفر
استاندار گیلان: صداوسیما نقشی تاثیرگذار در رفع مشکلات دارد ..........................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/02/87 داخلی.فرهنگی.صداوسیما.
استاندارگیلان گفت: صداو سیما نقش موثر و تاثیرگذاری در پیشبرد برنامه های توسعه و رفع مشکلات جامعه دارد.
"روحالله قهرمانی چابک " روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید صدا وسیما گیلان اظهار کرد: صدا و سیما بایستی از این تریبون قوی استفاده نموده و ضمن حفظ ، جلب اعتماد و احترام به مردم، میراث دار فرهنگ غنی کشور باشد.
وی تصریح کرد: مسوولان نیز بایستی خود را به صورت واقع بینانه و درست در معرض رسانه ها قرار دهند، چرا که با سووال و انتقاد است که راه رشد و تعالی باز می شود.
قهرمانی در همین حال گفت که انتقادات صورت گرفته در رسانه ها بایستی درست و منصفانه و با رعایت تمامی جوانب و ملاحظات باشد.
استاندار گیلان درسخنانش همچنین ضمن انتقاد از برنامه اخیر "چراغ خاموش" که مرتبط با استان گیلان بود، گفت: در شان صدا وسیما نیست که امر خلاف در آن به نمایش گذاشته شود.
در برنامه اخیر چراغ خاموش شبکه اول سیما که استاندار گیلان نیز میهمان آن بود، علاوه برطرح سووالاتی درباره تعدادی از طرحهای عمرانی ناتمام در استان ، یک انیمشن نیز از پل ناتمام روگذر امام زاده هاشم نیز پخش شد.
استاندار گیلان عنوان کرد که موارد طرح شده در این انیمشن امری خلاف و دروغ پردازی بوده است.
وی از مسوولان صدا وسیما خواست که ضمن بررسی مطلب به نمایش درآمده در این برنامه، بنحوی این مساله جبران گردد.
بگزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: حفظ و صیانت از فرهنگ ، تاریخ و داشته های مرزو بوم، و در خدمت قرار گرفتن برای توسعه همه جانبه استان ها از وظایف اصلی صداو سیمای محلی است.
"سید رمضان موسوی مقدم " افزود: کارهای خوبی در زمان مدیر کل سابق صدا و سیمای گیلان انجام شده است، اما هنوز کارهای بسیار زیادی بایستی انجام شود.
وی اظهار کرد: شبکه گیلان باید هر چه زودتر بر روی ماهواره قرار گیرد و به طور کامل از سیستم مونولوگ به دیجیتال تبدیل شود.
وی ، گیلان را دارای تاریخ بسیار موثر با شخصیتهای علمی و تاریخی مطرح دانست که نه تنها صدا و سیمای استان ، بلکه صداو سیمای کشور را برآن می دارد تا برنامه های متعددی را در این زمینه تهیه نمایند.
دراین مراسم ضمن تشکر و تقدیر از زحمات " سیدمحمودرضا حسینی" مدیر کل سابق صدا و سیمای گیلان ، "محسن نصرپور " به عنوان مدیرکل جدید صداو سیمای گیلان معرفی شد.
حسینی نیز با دریافت حکم به سمت قائم مقام سازمان نوسازی و تحول اداری سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی نایل شد.ک/2 506/1881/1552/ شماره 453 ساعت 16:27 تمام
۰ نفر