۷ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7413157
T T
۰ نفر
طرح بیمه ورزشکاران روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری آغاز شد ................................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/03/87 داخلی.ورزشی. ورزش روستایی.
رییس هیات ورزشهای عشایری و روستایی چهارمحال و بختیاری، از آغاز طرح بیمه ورزشکاران عشایری و روستایی در سطح این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا،" تورج نظیفی " روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ورزشکاران روستایی و عشایری به شرط ساکن بودن در روستا و یا عشایر بودن، از سوی این هیات بیمه ورزشی می شوند.
به گفته وی،ورزشکاران عشایری و روستایی با ارایه معرفی از سوی دهیاری ها و یا معرفی نامه از سوی امور عشایری و پرداخت 20 هزار ریال می توانند بیمه ورزشی شوند.
رییس هیات ورزشهای روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری، به ساماندهی افزون بر سه هزار و 950 ورزشکار عشایری و روستایی در این استان اشاره کرد و افزود:از این تعداد 450 نفر را بانوان و مابقی را برادران تشکیل می دهند.
وی تصریح کرد: این تعداد ورزشکار روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری در شش رشته والیبال، فوتبال، کشتی، ورزش های بومی و محلی، طناب کشی و سوارکاری مشغول فعالیت ورزشی هستند.
رییس هیات ورزشهای عشایری و روستایی چهارمحال وبختیاری، از برگزاری دومین دوره المپیاد ورزشی روستاییان و عشایر این استان در سالجاری خبر داد و افزود:این المپیاد از 17 خردادماه به مدت یک ماه در سطح دهستانها، بخشها، مراکز شهرستانها برگزار می شود.
نظیفی اظهار داشت : در این المپیاد بیش از 400 نفر از منتخبان ورزشهای عشایری و روستایی شرکت می کنند.
رییس هیات ورزشی روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری،از احیای برخی از ورزشها و بازی های بومی و محلی فراموش شده این استان از سوی این هیات خبر داد و افزود:این ورزشها شناسایی شده و برای احیا و معرفی به مردم درسطح کشور، در حال تدوین است.
وی گفت: ورزش محلی و بومی "چگوی "چهارمحال وبختیاری ،با استقبال خوب دیگر استانها مواجه شده و این هیات، ورزش چگوی را به ایران معرفی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 990 روستا با 450 هزار نفر جمعیت و بیش از 123 هزار نفر جمعیت عشایری است. ک/2 7359/555/ 607 شماره 056 ساعت 10:32 تمام
۰ نفر