۲۱ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7417657
T T
۰ نفر
کمبود پارکینگ مشکلی برای اجرای طرح محدودیت ترافیکی در مشهد است ..............................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/03/87 داخلی.اجتماعی.خدمات شهری.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی کمبود توقفگاه برای خودروها را در مشهد از مشکلات فراروی اجرای طرح محدودیت ترافیکی در این شهر دانست.
سعید حسین پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی تیم کارشناسی، در ایام اجرای طرح در نوروز گذشته همه پارکینگهای محدوده اجرای طرح بیش از ظرفیت خدمات دهی می کردند که می طلبد برای این مشکل تدبیر جدی اندیشیده شود.
بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان خراسان رضوی طرح ترافیک تابستانی در محدوده اطراف حرم مطهر از هشتم تیر ماه امسال اجرا می سود و بر اساس آن ورود خودروهای شخصی به این محدوده جز در موارد خاص و به همراه مجوز ممنوع می شود.
نوروز امسال نیز طرح ترافیک نوروزی در همین محدوده شهر مشهد به شکل روز در میان برای خودروهای پلاک زوج و فرد به اجرا در آمد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به طرح نظرسنجی از زائران و مجاوران حرم مطهر در زمان اجرای طرح در نوروز امسال گفت: اطلاعرسانی محدود از مشکلات اصلی اجرای طرح از نظر مردم بود که باید برای آن اقدام مناسب صورت گیرد.
وی در عین حال از رضایت 61 درصدی زائران و مردم مشهد از اجرای طرح محدودیت ترافیکی در نوروز امسال خبر داد.
او با تاکید بر رفع کاستیهای اجرای طرح محدوده ترافیکی شهر مشهد و اجرای آن در تابستان امسال افزود: با توجه به سیل مشتاقان زیارت بارگاه حضرت رضا(ع) همه ساله در ایام تابستان و نوروز شاهد شرایط خاصی در شهر مشهد هستیم که مطالعات کارشناسی انجام شده منجر به ایجاد منطقه ممنوعه ترافیکی شهر مشهد و تصویب آن در شورای عالی ترافیک کشور شد.
وی گفت: عمده مشکلات اجرای طرح با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط حل شده اما هنوز نیازمند ایجاد زیرساختهای مناسب هستیم.
او تقویت شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه را از ضرورتهای اجرای این طرح در تابستان خواند و از همه دستگاههای اجرایی خواست تا امکانات لازم برای اجرای طرح ترافیکی ویژه تابستان را برای آغاز آن از هشتم تیر ماه مهیا کنند.ک/3 1922/662/589/660 شماره 134 ساعت 12:26 تمام
۰ نفر