۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7418207
T T
۰ نفر
مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان بر یکپارچه سازی اراضی تاکید کرد ............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/03/87 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.
مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان بر ضرورت یکپارچه سازی، تسطیح، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی این شهرستان تاکید کرد.
مهندس "مجید رزم آرا" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: 80 درصد هزینه تسطیح اراضی توسط دولت و 20 درصد توسط کشاورز پرداخت می شود.
وی کشاورزان را به اقبال بیشتر به اجرای طرحهای یکپارچه سازی ، تسطیح اراضی و تجهیز و نوسازی اراضی ترغیب کرد و گفت: متاسفانه استقبال از این طرحها اندک است.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که با مراجعه کشاورزان برای تسطیح و یکپارچه سازی اراضی عرصه توسط کارشناسان بررسی شده و در صورت داشتن ضوابط تسطیح و یکپارچه سازی، با پرداخت 80 درصد هزینه ها، زمین کشاورزان هموار یا یکپارچه می شود.
رزم آرا گفت: خرد و قطعه قطعه بودن و ناهمواری اراضی کشاورزی مشکل عمده کشاورزی منطقه محسوب می شود.
وی افزود: کشاورزان باید در طرح تسطیح اراضی 20 درصد خودیاری پرداخت کرده و این امر یکی از دلایل عدم استقبال آنان از این طرحها است.
وی اضافه کرد: سالانه در شهرستان مانه و سملقان سهمیه تسطیح اراضی 200 هکتار است که این امر محقق می شود ولی با وجود زیاد بودن اراضی خرد و ناهموار، انتظار می رود استقبال کشاورزان بیشتر از این میزان باشد.
او خاطرنشان کرد: یکپارچه و مسطح نبودن اراضی در کاهش راندمان تولید تاثیر می گذارد و کشاورزان باید برای اجرای این طرحها اقدام کنند.
شهرستان مانه و سملقان 81 هزار و 200 هکتار عرصه کشاورزی دارد که 60 درصد این اراضی خرد و قطعه قطعه است. ک/2 7186/626/659 شماره 234 ساعت 13:08 تمام
۰ نفر